Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Carina
Är det bara Antigua och Ella Roo som inte är diagonalvävda? Hur är det med Rebozo?
Och vad är annars skillnaden mellan Rebozo och de redan nämnda sjalarna?

Vad tycker ni är fördelen med diagonalvävt?
Användarens profilbild
Av Anso
Fördelen med de diagnalvävda är väl att det är lättare att få till knytningen så att det avlastar jämt och att kanterna inte skär in i ens axlar eller bebbens ben. Och det finns ju lite "giv" i tyget som är skönt när man har den på sig.

Jag har i och för sig bara provat Antigua/Ella Roo bara som hastigast men tycker att man får vara mycket mer noggrann när man knyter dem men det är säkert också bara en vanesak. Mina första knytningar med en Storkissjal var ju inte direkt lyckade de heller.........
Användarens profilbild
Av KATARINA
nog som Anso att man måste vara lite mer noggrann för att kanterna kan skära in lite annars. Får man väl till det så avlastar de bra och de känns inte som lika mycket tyg att handskas med som de diagonalvävda. Det blir inte heller lika jobbigt att få mycket tyg över om man har en lång sjal men gör en knytning som kräver kortare, tex ryggsäck.
Användarens profilbild
Av Helen
Visst är det lustigt.
Min första vävda sjal var en antigua och jag har aldrig haft problem med att få till den "rätt".
När jag skaffade första korskypertsjalen tyckte jag den var klumpig och svår att då till. Det var en stork. Det tog lite tid inna n jag vant mig.

Så jag skulle tro att det är en vanesak.

Den Rebozon jag sett var vävd i tuskaft.
Användarens profilbild
Av Miamamman
Är också vävd på "vanligt" sätt, precis som Antigua och Ella Roo. Det finns många olika tillverkningar av Rebozo och en "äkta" eller vad man ska säga, kankse en "original" är inte så lång. Den är ursprungligen en kort knytsjal men nu har man börjat göra längre "Rebozos". Beroende på vilken tillverkare det är så kan det vara andra material än bomull med i tyget. Antigua och EllaRoo har bara bomull.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Du har fått en massa bra svar jag måste bara oxå säga :) !!!

Jag började att bära i ett lakan den var o är kanon !

Jag har mest burit i diagonalvävda o det är klart bäst avlastning samtidigt så är det skönt med svalare sjal.
Användarens profilbild
Av Helena
Så här tycker jag. En diagonalvävd sjal fjädrar lite bättre när man går omkring med den. Har man ett barn som lutar sig mycket åt sidorna i sjalen blir det lite jobbigt med en Ella Roo, för då skär den in när barnet rör sig tycker jag.
Ella Roon går dock lite snabbare att knyta, eftersom tyget är tunnare, tycker jag. Om man bär ett större barn på magen, är det inte riktigt lika mysigt med en Ella Roo som med en diagonalvävd, eftersom Ella Roon är så smal, kan man inte stoppa in och gosa in ett stort barn (typ en ett-åring) lika bra.

En diagonalvävd sjal smiter ju åt lite bättre i x-omslut 2 knytningar. Min personliga åsikt är ju att det inte går att knyta x-omslut 2 med en Ella Roo. Men jag har ju sett exempel på motsatsen, så det är väl jag som är klantig.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?