Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag har ett jättehärligt tyg på 4 meters längd. Bredd ingen aning.
Vad kan man göra med det?
Ska jag "slakta" min ringsjal som jag fick i present och använda ringarna till det nya tyget och göra en ny ringsjal eller köpa nya ringar eller går det göra en kortsjal och knyta på nåt sätt?

Hjälp!!!!!
Behöver rätt desperat hjälp för att veta vad jag ska göra med mitt härliga tyg. Det vore ypperligt till en sjal iallafall men jag vet inte vad för sort och hur jag gör. Är ju nybörjare på sjalar. :)

Hoppas på att nån kan hjälpa mig iaf.
(Vad gäller knytningar så är jag en strl 42 på 170cm... (om det hjälper lite))

Kram
Av Alexandra
Jag skulle inte slakta den ringsjalen som du redan har, köp nya sjalringar istället och gör en till (man kan aldrig få för många ringsjalar :twisted: ) De kostar ca 70:-.
Användarens profilbild
Av marlene
köp nya ringar, från www.slingrings.com är dom jätte billiga, jag har nyss beställt små aluminium ringar och det gick på 40kr med frakt
Användarens profilbild
Av zmurfan
AnKa skrev:Men ska du inte ha tyget som långsjal istället? 4 m är ju den idealiska längden, tycker iallafall jag.
Vad kan man göra för knytning med 4m tyg då?
Vad jag gör av tyget spelar ingen roll bara det inte blir liggande. Är jättefin färg på det och materialet är mjukt och glansigt. Så använda det vill jag. Men jag provade göra en sån x-omslut? och då kunde jag inte knyta den nånstans när jag snurrat klart tyget runt kroppen. Så det kändes för kort för att bli långsjal.

Kram
Användarens profilbild
Av mia75
x-omslut går nog inte, men olika ryggknytningar går fint och höft-x också som jag gillar skarpt. Jag skulle helt klart gjort en långsjal av den! :D Du har ju redan en ringsjal.. :roll:
Användarens profilbild
Av zmurfan
mia75 skrev:x-omslut går nog inte, men olika ryggknytningar går fint och höft-x också som jag gillar skarpt. Jag skulle helt klart gjort en långsjal av den! :D Du har ju redan en ringsjal.. :roll:
Vart finns det beskrivning på hur man gör såna då? Och funkar det att bära en 3 månaders i de knytningarna?
Användarens profilbild
Av Anso
zmurfan skrev:
mia75 skrev:x-omslut går nog inte, men olika ryggknytningar går fint och höft-x också som jag gillar skarpt. Jag skulle helt klart gjort en långsjal av den! :D Du har ju redan en ringsjal.. :roll:
Vart finns det beskrivning på hur man gör såna då? Och funkar det att bära en 3 månaders i de knytningarna?
Titta bla på www.babyboden.nu och www.stjarnbarn.se och www.babydesign.se
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?