Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad ska Buscilla göra???

Köpa den oranga Easyn trots färgmissen och sälja Elden och vara nöjd.
1
5%
Köpa den röda Easyn, sälja Elden och köpa en orange skrynkelgås.
7
33%
Behålla Elden och glömma alltihop.
7
33%
Något helt annat. Vad????
6
29%
Jag ett delikat problem som jag hoppas att ni mina kära sjal-bundsförvanter kan hjälpa mig med. Det är dags att gnugga sjalknölarna och än en gång bistå med era oumbärliga kunskaper och råd.

Dilemma:
Jag har i min ägo ett stycke Easy Eld 4,7 m. Jag funderar på att sälja den till förmån för en helorange Easy. Var på Sjalar.nu idag för att hämta hem skönheten, MEN när jag kommer dit visar det sig att själva sjalen är ljusare och lite blekare än påsen den ligger i. Nu kommer jag inte att ha påsen tillsammans med själva sjalen, men det var ju precis färgen på påsen som jag hade hoppats på att sjalen skulle vara. Blev så besviken och funderar på om jag verkligen kommer kunna släppa det om jag köper sjalen. Det är rätt mycket pengar att betala för en sjal som man inte är helt nöjd med. Alla de oranga Easysarna hade samma färgproblem kostaterade jag och Ulla (hon ska kontakta Easycare och fråga varför). Jag stod länge och väl och funderade över om jag skulle ha den oranga sjalen eller ej. Plötsligt fick jag ett infall och var på väg att köpa en enfärgad röd Easy istället. Är trött på ränder och vill ha förnyelse. Men kan man rättfärdiga ett köp av en enfärgad Easy till fullpris och sälja en fullt duglig och kanonfin Easy Eld och därmed gå med förlust. Kan tillägga att jag tror att jag ska köpa samma längd på sjalarna. Hade tänkt köpa en 4,2:a men efter moget övervägande blir det nog en 4,7:a trots allt. Tänkte att om jag köper den röda Easyn så kan jag köpa en orange skrynkelgås istället. Problemet är att jag egentligen inte bär så hiskeligt mycket längre och borde inte slänga ut pengar som jag inte har på nya sjalar...

Stötte på en sjalvän på Sjalar.nu som fick mig att vela ytterligare och därmed tog jag det mogna beslutet att sova på saken och självklart rådfråga några experter :D .

Kan tillägga att den oranga Easyn påminner mycket om det oranga i Solen. Solen är fin, men då hjälper ju de rosa och lila ränderna till att göra den varm i tonen.

Vad ska jag göra????
:arrow: Köpa den oranga Easyn trots färgmissen och sälja Elden och vara nöjd.
:arrow: Köpa den röda Easyn, sälja Elden och köpa en orange skrynkelgås.
:arrow: Behålla Elden och glömma alltihop.
:arrow: Något helt annat. Vad????

Tacksam för många kloka svar! (Hur ska jag kunna sova inatt??? :hmm: )
Senast redigerad av Buscilla den fre sep 22, 2006 12:44, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Måsen
Sov på saken tillräckligt många gånger tills du själv känner vad som är rätt! :wink:
Kanske avvakta Ullas svar från Easycare, det kanske finns en sjal i exakt den rätta orangea nyansen. :roll:
Användarens profilbild
Av Buscilla
Måsen skrev:Sov på saken tillräckligt många gånger tills du själv känner vad som är rätt! :wink:
Kanske avvakta Ullas svar från Easycare, det kanske finns en sjal i exakt den rätta orangea nyansen. :roll:
Problem nummer två, jag har lovat att återkomma till säljaren av den oranga skrynkelgåsen som jag har reserverat, ikväll!!!! :shock:
Användarens profilbild
Av sacha42
Buscilla skrev:
Måsen skrev:Sov på saken tillräckligt många gånger tills du själv känner vad som är rätt! :wink:
Problem nummer två, jag har lovat att återkomma till säljaren av den oranga skrynkelgåsen som jag har reserverat, ikväll!!!! :shock:
oj, hade tänkt säga som Måsen att du skulle avvakta Ulla och se om det kommer en sånn orange easy som du drömmt om. tror nog ändå attjag tyckeratt du ska vänta lite så att det blir rätt om du nu känner att det är mkt pengar och att du inte ska köpa så många bärdon för att ni inte bär så mkt för tillfället :blahblah:
Användarens profilbild
Av jag71
Köp gåsen och vänta sen på vad Ulla får för svar. Är det så att det finns en möjlighet att få tag i en orang så sälj gåsen. Annars så köp en röd och sälj elden. Eller nåt... :hmm:
Användarens profilbild
Av sus
jag71 skrev:Köp gåsen och vänta sen på vad Ulla får för svar. Är det så att det finns en möjlighet att få tag i en orang så sälj gåsen. Annars så köp en röd och sälj elden. Eller nåt... :hmm:
Instämmer!

Att man inte bär så mycket längre är ingen ursäkt för att inte köpa nya sjalar. :lol:
Av dora
jag hade köpt gåsen. man ska trivas med färgerna! och sedan om det kommer en easy i rätt nyans så är ju gåsen säljbar och snygg*hosthost* :wink: :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Äsch klart du ska köpa den oranga gåsen om det är en sån du vill ha :wink: Tycker inte att du ska köpa en sjal som du inte är helt nöjd med färgen på, sånt har man ju svårt att släppa liksom :roll: Sen om du ska köpa den röda eller vänta på svar kan man ju fundera över, det beror ju på om du tror att du verkligen vill ha en röd sjal :wink:
Användarens profilbild
Av Buscilla
Svar från Easycare via Ulla på Småfolket

"It is possible, that the bag and the babywrap don't come from the same delivery of fabric. If they are not cut from the same piece, there might be slight differences in the dying. Bags and babywraps are not produced together, so it is quite likely that they are not from the same piece of fabric. These kind of differences in the dye can not be avoided when dying natural fibres like cotton."

Hrm...självklart är det så, den stora frågan är hur man ska få tag på en som är mörkare i färgen :?

Varför ska det vara så svååååååååååååååårt att bestämma sig. Jag måste vara jordens veligaste människa. Jag är en sån där som inte beställa mat utan att rådgöra med övrigt sällskap om vad de ska äta. Jag måste beställa sist, så att inte någon annan hittar på något så att jag riskerar att ångra mig :roll:
Användarens profilbild
Av naimiez
sus skrev:
jag71 skrev:Köp gåsen och vänta sen på vad Ulla får för svar. Är det så att det finns en möjlighet att få tag i en orang så sälj gåsen. Annars så köp en röd och sälj elden. Eller nåt... :hmm:
Instämmer!

Att man inte bär så mycket längre är ingen ursäkt för att inte köpa nya sjalar. :lol:
:iagree:

Orange gås är nog inte svårsåld! Den oranga easyn; är det typ orange/gul genomslagstråd i den? Kollade regnbåge och där är genomslagstråden gul och i elden är den ju röd...undra om den är orange/gul i solen ockkså.....? Alltså något gulare orange än den oranga som är på längden..... :hmm:

Sälj Elden till min kompis! :tumsup:
Av Vinterhumlan
Väljer att inte rösta eftersom jag i allra högsta grad är partisk... :hide:

Eller jo förresten, sälj elden (OBS VIKTIGT), köp gåsen och bjud din man på middag (så kommenterar han inte ditt köp av en ny easy sen när du vet hur det är med den orangea färgen) :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Lycke
Behåll Elden och köp Gåsen! Så kan du senare sälja både Elden och Gåsen för att finansiera en ny Easy... :)
Användarens profilbild
Av Marimba
Gör en chansning och beställ den orangea Easyn från Österrike. Antingen kommer den i samma nyans som de hade på sjalar.nu och då var det väl så då, du kommer att vänja dig vid nyansen på nolltid (fast det kanske är dyrare att köpa därifrån med frakt och allt...har inte koll på det..) eller också har du tur och får "rätt" nyans.

8)
Av Aelia
Köp gåsen, bli trött på den efter 1-2 v och sälj den till mig sen :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Gurli
Lycke skrev:Behåll Elden och köp Gåsen! Så kan du senare sälja både Elden och Gåsen för att finansiera en ny Easy... :)

:iagree:

Så tycker jag med. Eftersom du inte bär överdrivet mycket och inte kände dig nöjd med den du tänkt, tycke rjag att du ska köra på säkra kort.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?