Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av tumbler
Jo, det finns.. det heter mönsterpapper! :wink:

Hos stoff och stil tex kostar en rulle som är 10 meter, 56 cm bred 16,95 kronor. Rutigt mönsterpapper, 15 m, 80 cm bred koster 69,95 kronor.
Jag är säker på att det kan köpes i alla tygbutiker och är kanske lite dyrare på andra ställen, eftersom Stoff och Stil är ganska billiga.

Det finns också mönster"papper" som inte är gjort av papper men av nån sorts fiber som inte går sönder lika fort, så det är lättare om man vill använda det många gånger, men det är också dyrare. (Det kan vara det som heter "mönstermellanlägg" hos S&S, men jag är inte säker, det kostar 7 kr/m)

Mönsterpapper är ganska tunt men funkar... det kan vara irriterande när det går sönder om man som jag är lite otålig när man syr och något är svårt, men i regeln kan man använda ett mönster några gånger.
Jag tycker dock att man till mindre mönster lika gärna kan använda tidningspapper eller annat större papper. Fördelen med mönsterpapper är att det är lätt att sätta i nålar eftersom det är tunt.

Förlåt, det blev en hel roman! :oops:
Användarens profilbild
Av AnKa
Be inte om förlåtelse för romanen, jag är oerhört tacksam för ditt informativa svar :D

Ska ge mig iväg till tygaffären imorgon och hoppas att jag bara kommer hem med mönsterpapper :)

Men om du använder tidningspapper, hur gör du då för att inte trycksvärtan ska färga av sig på tyget?

Fint namn din dotter har förresten :D Min stora heter också Saga :D
Av tumbler
Ja, det är svårt att begränsa sig när man är i en tygbutik! :wink:

Om jag skulle göra något av vitt eller mycket ljust tyg ville jag nog inte använda tidningspapper, annars är det inget problem - man behöver ju inte använda samma morgons tidning!

Jo, Saga är et underbart namn :D

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Jennelii
En tjej jag kände som sydde mkt ridbyxor klippte ut mönstret ur plastsäckar, det höll bra =)
Användarens profilbild
Av Tabby
Behöver du mönster till småsaker så borde ungspapper eller smörgåspapper fungera.
Av tumbler
¨Vill bara tillägga att man ibland måste se igenom mönsterpapper, och då går det naturligtvis inte med tidningspapper eller liknande.
Bakplåtpapper är som Tabby skriver också bra! :-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?