Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Carina
Nu ska vi till att köpa en sjal till! Har en Moby som vi älskar men blir ju helt handikappade när den är i tvätten... måste ha en till sjal! :D
Dottern är snart 3 månader så jag funderade på att köpa en vävd eftersom hon lär växa ur de elastiska ganska snart ändå.

Krymper alla vävda sjalar mycket när man tvättar dem?
De webshoper som angett hur mycket de krymper har angett att de blir ca. 30 cm kortare vid tvätt och det är ju rätt mycket...

Mobyn är 5,5 lång och det tycker vi är ganska bra längd för oss, om de vävda krymper så blir de längsta sjalarna ca. 5 m och det är ju en hel halvmeter kortare än Mobyn.
(Vill inte ha Storkis eller Hoppiz. Babylonia kanske är tillräckligt lång (5,6 otvättad) men då minskar ju min valmöjlighet väldigt mycket om jag bara kan välja den sjalen.)
Användarens profilbild
Av Helena
De flesta vävda sjalarna har ju avsmalnande ändar och det gör ju att de i praktiken blir längre än 5,2, så det blir nog ungefär som din Moby ifall du tar den längsta modellen.
Som Lin säger så krymper de flesta sjalarna till den angivna längden. Det verkar bara vara Babylonian där Stellaris anger måtten både innan den krympt och efter och det är ju lite förvirrande.
Storken har dock sin rätta längd redan från början, den är förtvättad. Kanske det är så också med någon annan.
När jag tvättade min Hoppediz 4,6 krympte den inte så mycket i 40 graders tvätt, det var inte förrän jag tvättade den i 60 grader som den fick sin rätta längd.
Användarens profilbild
Av Helen
Det är lite olika, men normalt brukar bomull krympa 5-10 % och på de längderna vi pratar om så blir det en del. Enligt vad du skriver så krymper de runt 5 %

Jag har mätt min Amazonas Antigua och den är ca 5,1m från början.
Jag tvättar och drar den innan jag hänger den att torka. Då blir den ca 5m
Drar man den inte så krymper den säkert mer.
Just på den sjalen var det liten krympmån
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?