Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mallinpallin
Och kommit fram till två alternativ (eller tre...) :)
Jag har nu en UBW och sonen kan åka i den ett tag till men sen blir det dags för en vävd (eller två). :D

Antingen behöver jag :roll:
en antigua och en hoppendiz. (sval och mindre sval, mer och mindre avlastande).
eller
en stork (svalare än hoppen och mer avlastande än antiguan)
eller kanske någon annan kombination??

Men vad tror ni?
Är storken svalare? mycket eller bara lite?
Hur göra?

Stora funderingar här. :roll:
Användarens profilbild
Av mia75
De storkar jag har känt på tycker jag verkar tjockare än hoppis? :roll: Men vad vet jag, jag har ju en easy och en BB, easyn är underbar, tunnare än hoppis men ändå jättestadig, rekomenderas varmt! :D
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Aaargh, en easy hade ju varit drömmen, men ack så dyra.
Men kanske kan det motiveras om jag bara köper EN sjal. :?
Användarens profilbild
Av Bina
Jag röstar för Hoppiz o Antigua... precis så ser min långsjalsgarderob ut. Storken upplevde jag som tjockare än Hoppediz..

MEN en EasyCare..mmmm då köper man en istället för två :D det hade jag nog gjort om jag stått på scratch! En Norrsken eller Eld *dreglar*
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Hmm jag som fått för mig att storken är svalare än hoppizen (undrar var jag fått det ifrån? :shock: )

Så nu är jag rådvill igen alltså:

en hoppiz och en antigua
eller
en easy

det blir ju inte lättare det här precis. :roll:

Någon som har en easy vad tycker ni om den som sommarsjal?
Användarens profilbild
Av Alven
mallinpallin skrev:Hmm jag som fått för mig att storken är svalare än hoppizen (undrar var jag fått det ifrån? :shock: )
Säkert från mig. Jag håller nämligen inte med de övriga, båda min storkar (har varit) är svalare än min Hoppis Osaka. Men jag har förstått att de olika Hoppisar är olika täta...

Jag tycker dock att du ska satsa på en easy hellre än en hoppis och en antigua. Detta eftersom jag inte är helt hundra procent nöjd med hur hoppisen är (tycker bla att knuten är så himla stor... :( )

(Och så vill jag ju gärna se en easy live...)

Men du, låna min hoppis ett tag och känn på den! Så vet du på ett ungefär hur den är sedan. Du kan ju testa de andra också om du vill.
Användarens profilbild
Av Ester
Jag tror att det beror på vilken stork man har, jag har känt på leo sjalarna och de är lite tjockare än min inka tycker jag.
Storken är som AnKa sa lite tätare och kanske blir varmare på grund av det.
Jag som haft alla sorter, hoppis, easy, stork, ellaroo.... måste säga att storken är min favvissjal, men easyn är inte långt borta, om den bara haft sneda ändar *drömma*
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Ni gör det inte lätt för mig :?

Alven jag lånar gärna hoppizen ett tag om du kan avvara den. (nu när du har en ny stork kan du kanske det :) )
Alltid bra att testa innan man bestämmer sig och dessutom bra att öva in mig på vävd sjal :) .

Elin är easyn annars bra som sommarjal tycker du?
Användarens profilbild
Av Anso
Jag måste nog säga som Elin-Easycare är inte så dum. Avlastar väldigt bra och är lätt att kyta pga vävsättet men är ändå tunn och jag upplever den som svalare än t.ex Didymos och Storkis Inka. Och då behöver du ju bara köpa en sjal:wink:

OM det blir en Easycare så måste du räkna med de raka kortändarna så att det inte blir en för kort sjal.En med snedskurna ändar blir ju totalt ca 40 cm längre än de angivna måttet
Användarens profilbild
Av Ester
Lin har du tvättat den?
Den krymper rätt så mycket första tvätten
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Easyn känns lockande nu måste jag säga. :)
Synd att ingen i närheten har så att man kan prova.
Jag är kort (158 cm) och väger väl nu 67 men hoppas väl att gå ner till 60 iallafall.
Eftersom sonen är så liten vill jag kunna göra omslut.
Behöver jag då den längsta eller räcker 4,7 tror ni?
Användarens profilbild
Av Helen
Jag har provat en av Lins Easy och det är en trevlig sjal, bra och lätt att knyta. Dessutom var den snygg, men nu finns ju Santiagon ( hoppe)

Trots det röstar jag på Hoppe och Antiguan. Just för att jag upplever att Antiguan är svalare än easyn och det gör en hel del på sommaren.

Antiguan är min mest använda sjal eftersom jag använde den förra sommare plus att jag haft den inomhus hela vintern och nu är den i utetjänst igen. Sedan har jag använt hoppis och stork ute när det är svalare.

Fast jag kanske räknas som jävig :shock: eftersom jag säljer både stork, hoppe och antigua.....
Användarens profilbild
Av Alven
mallinpallin skrev:Eftersom sonen är så liten vill jag kunna göra omslut. Behöver jag då den längsta eller räcker 4,7 tror ni?
Det beror lite på om du vill kunna ha knuten fram eller inte. Behövs inte det räcker 4,7 meter definitivt nu och ännu mer definitvt när du gått ner :). Jag har en kompis som tycker att det är skönare med knuten bak, jag håller väl inte riktigt med iofs... Men jag knyter antiguan bak, och det funkar bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?