Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Maroschka
Vilken knytning använder ni?
Jag kan bara en enda knytning och det är dubbeltomslutetkryss tror jag...

Är det samma som DubbelX fast bakofram?

Jag är ledsen men jag är helt borta på knytningarna.
Älskar att ha honom mage mot mage så jag har alltid bara kört dubbelomslutet.

Hur knyter ni?
Användarens profilbild
Av Buscilla
Jag knyter oftast ett dubbelvikt omslutetX på magen. Tycker också att det är mysigast mage mot mage. Saxar mitt svar ur en annan tråd:
1. vik sjalen på mitten på längden. Då blir sjalen, enligt mitt tycke, lättare att manövrera.
2. sätt på dig den dubbelvikta sjalen som "vanligt".
3. när du ska sätta ner barnet i smokingbältet så särar du på tyget precis där. Dvs smokingbältet skall vikas upp och bli sin fulla bredd. Resten av sjalen är fortfarande vikt.
4. korsa ändarna fram på magen över smokingbältet precis som vanligt, fortfarande vikt.
5. dra åt tyget hårt. Börja med ena änden och dra med små, korta men bestämda ryck. Sedan tar du den andra änden och gör likadant. Nu ska Dante sitta tight och hårt.
5. på ryggen gör du en "halv" knut och drar sedan ändarna fram och gör antingen en "halv" knut, en hel knut eller så stoppar du in ändarna under rumpan/sjalen. Att stoppa in ändarna under rumpan håller och så slipper man de hängande ändarna eller den klumpiga knuten. Easyn är inte så glatt i tyget och glider inte ut. Smidigt och lätt!
Användarens profilbild
Av Anso
När man knyter dubbelX så sitter barnet bara i ett kryss, dvs två lager tyg och det är inte riktigt lika stabilt för barnet (en del barn kan med lite vilja kasta sig bakåt och då kan krysset glida upp lite) och det är inte riktigt lika avlastande för den som bär. Knytningen är bra om barnet ska i och ur mycket, ska sövas i sjalen och sedan läggas ner.

När man knyter xomslutet/dubbelt omslutet x (och även omslutet x) så har barnet tre lager tyg över sig. Vid xomslut så är smokingbältet innerst och vid xomslut2 så är det ytterst.
Användarens profilbild
Av naimiez
Anso skrev:När man knyter xomslutet/dubbelt omslutet x (och även omslutet x) så har barnet tre lager tyg över sig. Vid xomslut så är smokingbältet innerst och vid xomslut2 så är det ytterst.
Så knyter jag Bild
Användarens profilbild
Av jazoo
På magen alltid dubbelt omslutet kryss.

På ryggen oftast ryggsäck med tibetanavslutning. Ibland omslutet, men det har varken jag eller Alice tålamod till speciellt ofta.
Användarens profilbild
Av jag71
MEd skrutt så är det alltid ryggsäck och med dem två små så är det antingen ryggsäck eller xomslut2 eller dubbelx, lite beroende på vad jag ska göra.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?