Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av carmina
Nu har jag fått min ringsjal, men jag får inte till det så det blir bekvämt. Om dottern ska sitta på höften, ska man ha ringarna på framsidan då? Alltså under nyckelbenet? Det blir så mycket tyg som hänger fram, ska det vara så? Kan man ha ringarna på ryggen i stället?

Sen tycker jag att hon sitter så vingligt. Ska man dra åt hårdare då? Men det går väl inte att knyta hårdare när barnet sitter i, eller? Jag märkte att jag gick och lutade mig åt motsatt håll som hon satt på, och det kan ju inte vara bra för ryggen.

Alla tips mottages tacksamt!
Användarens profilbild
Av Anna
Jag har alltid ringarna strax nedanför nyckelbenet, men när du tar på sjalen så ha dem uppe på axeln och sätt i barnet och dra sedan i svansen så det blir tight. Känns det vingligt så dra åt mer och tänk på att du kan dra mer i ena eller andra kanten beroende på hur du vill ha det. Ofta vill jag dra med i överkanten så man slipper ha barnet lutande ut. Känns svansen för lång kan man ju alltid korta av den eller knyta ett varv kring ringarna.
Användarens profilbild
Av Helena
carmina skrev: Men det går väl inte att knyta hårdare när barnet sitter i, eller?
Jo, det är just det man kan med ringsjalar, man lyfter upp barnet när man har det i ringsjalen så att tyngden av barnet kommer bort från ringarna och då kan man dra åt sjalen.
Man har ju ringsjalen rätt anpassad redan när man sätter i barnet, men man får finjustera och dra åt den lite, medan man har barnet i.

Bild

Här är en bild där man ser hur en kvinna lyfter upp barnet med ena handen och justerar ringarna med den andra.
Användarens profilbild
Av Ester
*fniss* "en kvinna" det är ju Marika och lilla Svea ju :wink:
Av carmina
för alla svar! Nu har hon "tyvärr" somnat så jag kan inte prova ikväll. Men i morgon ska vi testa. Tycker det ser så lätt och bekvämt ut när andra bär, så det borde ju även jag klara. :?
Användarens profilbild
Av Helena
Elin skrev:*fniss* "en kvinna" det är ju Marika och lilla Svea ju :wink:
Ja inte vet jag, bor inte i Stockholm så jag håller tyvärr inte reda på alla sjalare. :wink:
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
Carmina hur har det gått???
Öva, öva o lycka till!!! :) :wink:
Av carmina
Jo, i dag testade vi och det gick lite bättre men jag tycker fortfarande att det känns lite vingligt. Vet inte om det beror på min knytning eller på att Molly rör på sig mycket :wink: Det kanske bara är att öva, öva och öva som du säger.

Ser i alla fall fram emot sjalträffen i Göteborg den 5/7, då jag hoppas få lite professionell hjälp :lol:
Användarens profilbild
Av Anna
Ja då finns hjälp att få, hon ska inte sitta vingligt, då borde det gå att justera till det bättre. Men som du säger- öving ger färdighet.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?