Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tumbling Down
Jag har en hoppediz sen förut men blev sugen på att köpa en moby wrap också. Är det någon idé, lillan väger 5kg nu. Till hur många kg kan man ha den? :D
Användarens profilbild
Av maimiti
Jag vill minnas att den är rekomenderad till max 15Kg.
När vi inhandlade vår Moby låg lillkillen på omkring 4Kg, vill jag minnas. Den är jätteskön och även om vi uppgraderat till en vävd sjal så används Mobyn ibland.
Ska du ha en Moby tror jag dock inte du ska vänta för länge. Även om den är skön så tycker jag inte att den avlastar lika bra längre när han väger 7Kg (förstå mig rätt nu. Den avlastar, men den vävda är mer stabil) och vad jag har hört från andra så är den jobbig att använda när barnen väger runt 10Kg. Så, Mobys info om 15Kg är nog verkligen en maxgräns.
Användarens profilbild
Av Gabnus
Vi bytte nog till vävd sjal när lillen vägde runt 7-7,5kg har jag för mig.
Nu på sommaren är det väldigt varmt med trikåsjal också.
Men det är mysigt när dom är små :D
Av Tumbling Down
Hmm.. okey.. så man inte ha dom så himla länge då.. fast jag skaffar väl fler barn sen :lol:
Av Tumbling Down
Tycker att hoppedizen känns lite stor på nåt vis.. så mycket typ.. får för mig att en elastisk sjal är smidigare och sitter åt mera :?:
Användarens profilbild
Av maimiti
Vad har du för längd på Hoppizen?
Vår är 5,4m, den längsta varianten. Jag tycker också att det är mycket tyg, en 4,6m hade räckt för mig men då hade inte maken kunnat få knuten på magen så det fanns inget alternativ (mer än att köpa två då, men det var inget alternativ för oss just då).
Du kanske kan inhandla en kortare variant? Hoppediz har iofs inte så många längder att välja på, men Didymos har ju ett jättestort utbud (och helt andra priser också iofs)
Användarens profilbild
Av Ia
Jag tyckte inte att Mobyn var speciellt användbar längre när Ludvig vägde 8 kg typ. Men den var ändå värd sina pengar! Jag tyckte det var supergosigt att bära honom i den och jag gick på stan med honom där i flera timmar när han var ny. Han vägde 4750 g redan vid födseln. :)

Jag tycker helt klart att du kan beställa en Moby Wrap nu om du är sugen på det. Det blir ju ändå några månader innan tjejen gått upp så mycket att det är jobbigt. Och då har du ju redan en Hoppiz att ta till om du vill bära länge. :D Andrahandsvärdet är rätt OK om du vill sälja sen, annars kan du göra som jag - låna ut den i väntan på nästa barn. :lol:
Användarens profilbild
Av diddeldi
vår lille atlas väger 5,1 kg nu och trivs hur bra som helst i moby wrapen. och det känns verkligen inte som att den är på väg att bli för ostadig på ett bra tag till.

klart du ska köpa! :twisted: :D
Användarens profilbild
Av Anso
Jag har burit Hanna 8,5 kg i trikåsjal (Cuddly Wrap) och det är lite väl svajigt för raska långpromenader men på t.ex Gotlandsfärjan var det kanonbra och hemma när honär lite skruttig.
Av Tumbling Down
Jag har 4,6m lång hoppiz. Ska nog beställa en moby wrap om ni nu insisterar.. :lol:
Användarens profilbild
Av Jennelii
Ja det tycker jag, se så...iväg o beställ nu :D Jag älskar min o önskar att alla sjalar var så sköna o enkla fast med maximal avlastning förstås... Linus vägde över 6 kg när jag köpte min, önskar jag haft den från början...nu väger han över 8 o jag använder den inte så mkt, bara om vi ska mysa eller när han är sjuk...som hemmasjal är den urmysig. Så värst ostadig tycker jag inte den är, Linus är rätt stillsam iof men den avlastar ju inte lika bra som hoppisen fast den är hur skön som helst iaf... Ett bra köp tycker jag!!
Användarens profilbild
Av Anso
Tumbling Down skrev:Jag har 4,6m lång hoppiz. Ska nog beställa en moby wrap om ni nu insisterar.. :lol:
Som sagt- ett farligt forum det här :wink:
Av Tumbling Down
Jaha ja nu har man gjort av med lite pengar.. :) Tror inte jag ska berätta för sambon att jag beställt ännu en sjal.. hihi.. fick ju hoppizen bara för nån vecka sen. Nåja kan ju inte vara mer onödigt än när han köper tvspel för flera 100kr.. :roll:

Tack för alla svar! :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
men moby wrapen är ju billig ju :wink:

vad blev det för färg? 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?