Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annalys
Fick lite tid att fixa två bilder jag tänkt visa med anledning av två andra trådar: Den om lapptäcken och min egen om väggtyg.

Här är ett lapptäcke jag sydde och satte upp på spånplatta (med skumgummi emellan) för att ha som sänggavel. Senare köpte vi en riktig sängstomme, så nu är det mysvägg vid Simons säng. Någon som ser vad det ska "föreställa" (eller iallafall vad jag tänkte på när jag gjorde det)?
Bild

Ett mindre projekt är en kudde jag sytt. Den är sydd enligt idéerna i boken "Lapptäcken på nytt enkelt sätt" av Kirsten Vistnes och Grete Gulliksen Moe. Man syr ihop långa remsor som man sedan klipper/skär isär till rutor, som man vrider och syr ihop. Det syns kanske att det är två sorters rutor i kudden, i rött resp grönt, som sedan är vridna så det blir trappstegsmönster. Effektivt att sy, men jag tycker egentligen det andra är roligare, lite mer kreativt.
Bild

Väggtyget jag undrade om har jag inte sytt än, men det kommer väl :wink:
Användarens profilbild
Av Key
Det är ju en soluppgång! :vågen: Guuuud vad fin! Min mamma är lapptäcks-freak och syr rätt mycket, men inga såna jättestora saker. Råimpad! Själv har jag knåpat ihop några bollar och lägger tyg på hög :lol:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Fina! *impad* Jag har inte gjort något "lappigt" sen kudden på mellanstadiet. Verkar så pilligt och tidskrävande. Jag har inte så mycket tålamod. :oops:

Och visst såg jag att det var en soluppgång. :wink:
Användarens profilbild
Av Lingling
Det blågula är jättefint! Trappstegsmönstret med men inte lika härligt!
Tänkt jag skulle sätta upp ngt vid sonen säng, ser att det är skador på tapeten nu ...
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Jättesnygga!! :love:
Framför allt den med soluppgången!! Jätteläcker!
Användarens profilbild
Av annalys
Tack!

Jag behöver kanske inte nämna att jag hade tid att sy dessa långt innan jag fick barn :D
Användarens profilbild
Av Lingling
annalys skrev:Tack!

Jag behöver kanske inte nämna att jag hade tid att sy dessa långt innan jag fick barn :D

jooo - jag började faktiskt undra :)
Just nu känns det som att all tid bara dunstar bort!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?