Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CL8
letar och letar, och de länkar jag hittar på sybeskrivning går inte att komma vidare på så jag frågar här...

Hur bred tycker ni en ringsjal ska vara och hur lång måste den minst vara?

har så fina sjalar köpta i thailand som jag gärna vill sy om till ringsjalar..eller en iallafall...

tack tack Charlotta
Användarens profilbild
Av Anso
CL8 skrev:letar och letar, och de länkar jag hittar på sybeskrivning går inte att komma vidare på så jag frågar här...

Hur bred tycker ni en ringsjal ska vara och hur lång måste den minst vara?

tack tack Charlotta

Hej,
Jag tycker att färdig bredd, fållad och klar, på ca 70 cm passar för mig och Hanna. Då kan hon faktiskt ligga i vagga också trots att hon är 10 månader.

Färdig längd tycker jag (exkl. själva ringarna) ska vara 180 cm (har inte räknat det man viker runt ringer vilket är ca 10-15 cm). Då passar ringsjalen både mig (177cm) och min man (184 cm) men jag har gärna en lite längre svans på sjalarna annars. Det är bra när man ska amma att kunna täcka för lite så att bebben kan koncentrera sig.

Ringon är 65 cm bred och ca 180 cm lång exkl. ringarna.

Jag har ju gjort en del ringsjalar som har en färdig längd på 250 cm och då är det rackarns långa men jag blev inspirerad av den här sidan:
www.oopababy.com

Vi vill ju se din fina sjal sedan om vi får
Användarens profilbild
Av CL8
www.oopababy.com
ohh vad fina, vill ha...
Vi vill ju se din fina sjal sedan om vi får
Om nu tyget räcker, ska mäta i morgon arla...hoppas hoppas då blir det att sy, och om jag förstår hur man lägger in bilder ska ni självklart få se...¨

tack tack för svar.
Användarens profilbild
Av CL8
Om nu tyget räcker, ska mäta i morgon arla...hoppas hoppas då blir det att sy, och om jag förstår hur man lägger in bilder ska ni självklart få se...¨
mätte nu, orkade inte vänta...men typ alla sjalar är ca. 42 breda, längden funkar...trist trist trist trist nu är jag SUR
:cry:
Användarens profilbild
Av Anso
CL8 skrev:
mätte nu, orkade inte vänta...men typ alla sjalar är ca. 42 breda, längden funkar...trist trist trist trist nu är jag SUR
:cry:
Rackarns! :cry:
Användarens profilbild
Av April
Attans! Jag som också ville se... ;-)

Kram
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?