Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tiz
Tror ni att det funkar med aluringar om man badar i saltvatten/bräckt vatten? Har ju landställe i Östgötaskärgården och vill ju inte att ringarna ska bli förstörda. Jag tycker ju att aluringarna är så mycket snyggare ;)
Användarens profilbild
Av diddeldi
aluminium rostar inte så det går bra :D

(i och för sig en sanning med viss modifikation, men bör stämma i det här sammanhanget)
Användarens profilbild
Av Tiz
Nää, inte rostar men de kanske blir fula? Äsch! Jag chansar!
Användarens profilbild
Av Kristina
Använder du silverringar borde dom inte kunna bli missfärgade eftersom det är "originalfärgen" eller hur man nu ska säga, alltså silver=ofärgat.
Användarens profilbild
Av Tiz
Har beställt röda aluringar nu. Jag får väl agera försökskanin ;)
Användarens profilbild
Av Kristina
Absolut, glöm inte bort att rapportera hur det går!
Användarens profilbild
Av Lingling
(Vet att du redan beställt)
Saltvatten och aluminium skulle jag inte kombinera, men bräckt kan gå; dessutom borde den röda färgen kunna fungera som ytbehandling och skydda aluminiumet.
Håller med, det blir intressant, så du får berätta som sagt!
Av Marika
Jag rekomenderar plastringar till vattensjal. Det känns bättre mot huden än metall. Metall kan kännas kallt.
Användarens profilbild
Av Lingling
Funderade lite till på det där med aluminium och bräckvatten och kollade lite med makens ngt större erfarenhet av/kunskap om riggmateriel: Båtmaster, bommar och liknande är ju ofta i eloxerad aluminium, de utsätts för en del stänk av bräckvatten eller rentav riktigt havsvatten. Man brukar säga att om aluminiumdetaljer blivit fula, synbart angripna, ska de inte användas mera, för de kan vara skadade inne i.

Om du sköljer med sötvatten efter varje användning i salt/bräck/klorvatten så lär du förlänga livslängden på ringarna. Det bästa tror jag är om du mejlar säljaren och frågar vilken miljö de är godkända för att användas i. De kanske är överdrivet försiktiga när de svarar iofs, amerikaner och stämningar du vet.
Användarens profilbild
Av Tiz
Ja, skölja demfår man nog göra om man badar ute i skärgården. Tack för tipset :)
Användarens profilbild
Av Lingling
:lol: :oops: Jo skölja ur lär man nog få göra med tyget i vilket fall ... Minns en gång när jag badat i Sthm och håret inte blev sköljt, rena stylingen!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?