Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Vinterhumlan
Knåpade ihop en väpnarhuva till min lille älskling häromdagen!
Gjorde den lite stor eftersom han växer så att det knakar... Den verkar gå hem hos honom så det blir nog minst en till detta året!

Bild
Av Vinterhumlan
Tusan så liten bilden blev, försöker göra den större...

Bild
Användarens profilbild
Av Stream
Åhh, vilken fiiiin! :shock: Guud så söt han blev/är :D

Jag har funderat på om jag ska ge mig på att sy en sån där.. Var det svårt? Några tips?
Av Vinterhumlan
Det kan varmt rekommenderas! :tumup:
Det enda som jag tyckte var svårt var att rita taggarna som jag ville ha och sen lite pilligt att sy dem, men inte värre än att jag lätt skulle kunna tänka mig göra ett gäng till! Beskrivningen som följde med mönstret var väldigt pedagogisk så det gick snabbt att sy. Fleecen jag använt är inte av den högsta kvaliten utan består av slaktade filtar från Ikea. När han blir lite äldre och en mössa passar en längre tid är jag nog inne på att välja ett fleece tyg av lite bättre kvalisort.
Så tips? Tja om du inte har ett mönster så beställ ett nu :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Stream
Vinterhumlan skrev:Så tips? Tja om du inte har ett mönster så beställ ett nu :mrgreen:
:mrgreen: Precis vad jag tänkte! Speciellt eftersom sambon gillade den också :D Jag ska nog inte ge mig på att försöka rita ett eget mönster, då riskerar det att bli ett i mängden oavslutade projekt..
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Det var faktiskt lätt att sy dem! Fast jag törs inte vissa upp mitt första försök... Men Freddan gillade den tills han insåg att han inte kunde få av sig den! 8) Det var liksom det som var poängen konstaterade mamma...
Och ville oxå ha en men i rosa, så det blev till att beställa mer tyg... :lol:
Användarens profilbild
Av mimmis
Stream skrev:
Vinterhumlan skrev:Så tips? Tja om du inte har ett mönster så beställ ett nu :mrgreen:
:mrgreen: Precis vad jag tänkte! Speciellt eftersom sambon gillade den också :D Jag ska nog inte ge mig på att försöka rita ett eget mönster, då riskerar det att bli ett i mängden oavslutade projekt..
Har du ingen gammal väpnarluva liggandes så är det svårt att rita ett mönster helt på fri hand. Jag har ritat av väpnarluvor som mina stora barn hade för 10-15 år sen. Väpnarluvor är ju ingen ny uppfinning och nästan alla modeller påminner om varandra. Sen kan man ju ändra lite efter tycke och smak... Ett tips är ändå att kosta på sej att köpa lite dyrare fleece som är antipilling. Jag tycker att billig fleece är så gles och nopprar sej så lätt. Det är ju inte så kul om det blåser rakt igenom den...
Användarens profilbild
Av Stream
mimmis skrev:
Stream skrev:
florin skrev:det finns ju gratis mönster på Ottobres hemsida

här....
http://www.ottobredesign.com/se/monster ... uva_se.pdf
Åhh, tack för tipset! Det kan jag alltid börja med och ändra lite i sen :D
Ja, och sen vill vi se bildbevis :)
:D Självklart, men det dröjer nog ett tag.. Har ju tusen andra projekt på gång :roll:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Toppensnygg!!!

Jag har också mönstret, och lite fleecefilt från IKEA :lol: Tycker faktiskt att den fleecen är väldigt smidig!

Det blir till att sy här också (fast maken gillar inte det där med svansar och taggar, men det struntar jag i :twisted: )
Av Vinterhumlan
Tack för allt beröm :oops:

Min man gillar inte heller det här med taggar :shock: Så det är ännu ett incitament att sy en till!
Tinas mönster är smidigare än det som finns på nätet eftersom en huva bara består av tre delar, två stora delar mössa och en bit kant runt mössan.
Användarens profilbild
Av SoFaD
Nu blev jag ännu mera peppad att komma igång med att sy en till William. Mönster har jag ju redan *tack tinaw för snabb leverans!*

men måste skaffa tyg... om jag nu inte hittar några filtar att klippa i förstås :twisted: vet att de finns där hemma nånstans, och jag har någrat stycken, såna man fått när man prenumererat på tidningar...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?