- tor sep 07, 2006 21:12
Ikväll var jag på invigning av Do Redos utställning på kulturen i Lund! Oj så inspirerande och kul det var! Do Redo gör nya plagg och prylar av gamla stickade plagg som tex. råkat tvättas för varmt och luddat ihop sig, eller att man bara tröttnat på en gammal tröja och gör om den till kjol istället för att slänga den eller skänka den!
Vet ni att Myrorna bara i Storstockholm tar emot 12 000 kg skänkta kläder per dag?! Inte klokt! Do Redo vill att vi hellre än skänka bort gamla tröjor så ska man göra nya grejer av dem. Tänk att man så lätt glömmer bort att man kan återanvända gamla kläder också!
Spana in deras hemsida www.doredo.se
eller besök Kulturen i Lund, utställningen håller på till i januari. Nu ska jag gå och slänga en gammal oanvänd sticketröja i tvätten på 60° och sen göra en handväska av den!
Vet ni att Myrorna bara i Storstockholm tar emot 12 000 kg skänkta kläder per dag?! Inte klokt! Do Redo vill att vi hellre än skänka bort gamla tröjor så ska man göra nya grejer av dem. Tänk att man så lätt glömmer bort att man kan återanvända gamla kläder också!
Spana in deras hemsida www.doredo.se
eller besök Kulturen i Lund, utställningen håller på till i januari. Nu ska jag gå och slänga en gammal oanvänd sticketröja i tvätten på 60° och sen göra en handväska av den!

Ruben 050806
Frank 080121
Frank 080121