Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tinker
Hej alla!

Vi har nyss fått veta att vi ska börja på babysim med lillkillen och det ska verkligen bli jätteroligt. :tumsup:

Behöver jag en vattensjal?
Vad och var använder ni era vattensjalar?
Användarens profilbild
Av tinaw
På badhuset mest numera. I duschen är den suverän! Speciellt efter badet, när barnen är trötta. Eller när de blir lite trötta på att fara runt och vill vara nära.

Ute på sommaren har jag använt den för att kunna gå i vattnet med storasyskonen som badar och samtidigt ha koll på lillen.

När barnen var små brukade jag använda den i duschen hemma också, för att "hinna duscha" :D
Min man är simtränare till yrket och han anser att en vattensjal har man mest nytta av på stranden och vid sådana äventyr... på många badhus (alla som han jobbat på) har man babystolar som man kan sätta barnen i medan man själv duschar... och babyn kan även tvättas och duschas i denna. ok säger jag då men om babyn inta kan sitta då? Jo då gör man iordning babyn först och har badrock på sig själv och sedan när babyn är klar så duschar man själv... Proffset som ser babysar varenda dag i den miljön har talat... Så han tycker att det är en helt onödig pryl i vårt varulager!!!
Jag är av en lite annan åsikt även om min mans argument är helt rimliga... Nu använder inte jag heller vattensjalen i duschen (jag duchsar så varmt) utan jag har den på badhuset för att den är luftig... medan jag väntar på 5 åringen som simmar... sen torkar den ju snabbt när den blivit blöt...den ser ut som ungefär ett nät som man ser i sportkläder. (de vi har)
Så jag har svårt att hitta riktigt starka argument för att man verkligen behöver den här sjalen... men jag har den ifall jag skulle behöva bada!!! och gillar man att duscha med sin bebis så blir den ju inte så hal (babyn)om man har den i sjalen... man behöver ju inte sätta ifrån sig sitt barn så det är de argumenten som gör att jag tycker att det är en produkt som kan vara vettig... och har man mer än en unge med sig på badet så ja då hade jag nog inte vart utan den...
Det finns säkert någon som har mer erfarenhet av det här... men jag tänkte att det kunde vara kul att höra vad en simtränare tyckte... Men jag förstår ändå inte hur man duschar en slingrig baby på ett badhus med kakelgolv... hur många armar behöver man då?

ha det gott

/sami
Användarens profilbild
Av tinaw
Min Thilda hade vrålat som en stucken gris på golvet i duschen! :lol:

Med Noah hade det kanske kunnat gå bra. Men varför ändra ett vinnande koncept, sjalen är super. Har inte sett något behov av de där läbbiga stolarna som ser ut som bilbarnstolar/babyskydd som finns på vårt badhus. Så, jag håller inte alls med maken din :D
Användarens profilbild
Av jazoo
Vi har inte använt vattesjalen speciellt mycket på babysimet. Däremot hemma i duschen. På simhallen finns skötbäddar i duschen, och det har inte kännts nödvändigt att krångla in A i vattensjalen för att snabbt duscha av sig före och efter simningen.

Men jag ångrar inte att jag sydde en vattensjal, den har som sagt använts flitigt här hemma i duschen och ett par gånger i somras på badstranden.
Användarens profilbild
Av Tinker
Tack för era synpunkter!
Det uppskattas verkligen då jag verkligen befinner mig i ett slags ingenmansland när det gäller det eventuella behovet av en vattensjal.
Behöver man inte alla slags sjalar liksom? :mrgreen:

Tack Katharina för erbjudandet, men jag och symaskinen är allt annat än vänner. :wink:

Hugo han bryr sig inte ett dugg om jag sätter honom på golvet tror jag. Han vill så gärna ge sig iväg om han kan. :roll:

Åååh! Dilemma!!
Av lillasysteryster
Jag använder vatten sjalen jämt på babysimmet! Dels bär jag honom ut till simmet iden (torr) och sedan efteråt så duschar vi i den tillsammans. Om jag skulle sätt ned L nu skulle han försöka ställa sig o gå runt där inne på det hala golvet och det klarar han iNTE utan att ramla=ont ont. De andra krånglar med hjulskydd o vagnar, handukar o bilbarnstola men jag tar min påse i ena handen o L på häften och sedan är vi klara :D

Jag njuter alltid över att allt går så fort o lätt, håller upp dörrar till de andra o sånt :vågen:
Användarens profilbild
Av Pjoger
Jag har en till salu... :floet2:

Josefin
Användarens profilbild
Av Tinker
Pjoger skrev:Jag har en till salu... :floet2:

Josefin
Och vad vill du visslande kvinna ha för den då? :wink:
Av Xera
Hä rkommer en .. kanske urbotadum fråga.

Finns vattensjalar bara som ringsjalar. Jag har nämligen problem att bära i sånna, men det skulle vara så smidigt i badhuset när man är där men 3-åringen.
Användarens profilbild
Av Stream
Xera skrev:Hä rkommer en .. kanske urbotadum fråga.

Finns vattensjalar bara som ringsjalar. Jag har nämligen problem att bära i sånna, men det skulle vara så smidigt i badhuset när man är där men 3-åringen.
Det finns inga dumma frågor..

Gör man en egen vattensjal så är det väl bara att köpa tyg så det räcker till en långsjal, om det är det du vill ha :)

meshtyget (stavning?) behöver inte fållas..
Av lillasysteryster
Har du testat att bära japanskt med ringsjal? kanske kunde vara något?
Av Xera
har inte testat japanskt... vet inte ens hur det är..

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?