Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ninen
Ja, jag skulle gärna börja knyta på ryggen snart, jag vill gärna bära mer här hemma, det känns lite bökigt att ha honom på magen när jag ska göra vissa saker, han är rätt stor.

Är det för tidigt? Om inte, är det någon som har tips på knytningar och sätt att få upp på ryggen som passar en så liten?

Hur kommer man igång liksom... träna utan bebis först eller?
Användarens profilbild
Av Sinomamma
Hej! Jag har själv ganska nyligen börjat med ryggknyt men jag kan tipsa om omslutet ryggkryss. Bra beskrivning på den och hur man får upp barnet på ryggen finns på sjalbarn.se:s förstasida under knyta. Det borde gå bra med en 4-månaders. Lycka till!
Av ninen
Tack! Var det svårt att komma igång?
Av ninen
hmm, tyckte det verkade lite dåligt med huvudstöd i omslutet ryggkryss. nu provade jag ryggsäck och det gick väl sådär. jag höll mej framför spegeln, framåtlutad... :wink:
Användarens profilbild
Av April
När jag har knytit med Ines så har vi gjort det i sängen. Jag har slängt upp henne på ryggen (korsat mina armar - och hivat upp henne ;-)) och sedan har knytit klart... Har fungerat bra.

Nu är Ines väldigt stadig i nacken (blivit buren från dag 1 :-D) och jag tyckte att stödet räckte fint. Om din bebis somnar, kan man ju knyta en halsduk eller liknande runt huvudet ...

Kram
Av ninen
Tack :D

Jo, vi provade också i sängen. Kändes (ganska) tryggt.
Kanske är han tillräckligt stadig i nacken, vet inte. Han har ju också blivit buren sen han föddes, men jag är väl lite nojig, går och håller i huvudet fast det inte behövs och så.

Jag ska börja köra ryggknyt lite försiktigt i alla fall :)
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag tycker att för en så liten krabat så är omslutet på ryggen betydligt stadigare än ryggsäck. I ryggsäck kan en liten en lätt åka åt sidan när du rör dig eftersom de inte håller sig fast på samma vis som ett större barn. I ryggsäck sitter de inte fast lika bra som i omslutet som just omsluter barnet! Det är bara att öva!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Annars kan du ju ta mei taien på ryggen. Det är lite enklare att få till bra tycker jag, men inte riktigt lika bekvämt för längre stunder.
Användarens profilbild
Av Isanna
kajsa kavat skrev:Annars kan du ju ta mei taien på ryggen. Det är lite enklare att få till bra tycker jag, men inte riktigt lika bekvämt för längre stunder.
Ny frisyr, ny avatar! Snyggt!
Av ninen
OK, omslutet får det bli då.
Bra tips med mei taien, ska ta och testa det med. Fast jag tycker den är lite knölig att knyta tom på magen, fastän alla säger det är så lätt :( - går mycket kvickare med sjalen, så vi får se hur det går. Men försöka måste man ju!
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag knöt upp Axel i ryggsäck .... utan kors under benen (han var 2½ mån när jag började )

Han fick ligga högt upp o då kunde han kura ihop sig o somna om/när han ville det !

Det funkade jätte bra jag provade omsluten men han vägrade han såg ju inte vad som hände !!!! mr nyfiken Axel skulle aldrig fixa att inte få se o vara med :D

Bild
Användarens profilbild
Av Isanna
trollmamma skrev:Jag knöt upp Axel i ryggsäck .... utan kors under benen (han var 2½ mån när jag började )

Han fick ligga högt upp o då kunde han kura ihop sig o somna om/när han ville det !

Det funkade jätte bra jag provade omsluten men han vägrade han såg ju inte vad som hände !!!! mr nyfiken Axel skulle aldrig fixa att inte få se o vara med :D

Bild
Nämen sicken liten underbar Axel som kikar fram där på axeln! Helt bedårande! Och sjalen ska vi inte tala om... :D
Användarens profilbild
Av trollmamma
Isanna skrev:
Nämen sicken liten underbar Axel som kikar fram där på axeln! Helt bedårande! Och sjalen ska vi inte tala om... :D
Visst är han :rodna: Man kan knappt tro att han vatt liten nu är han så stor 2 år ... jag fattar knappt ....Det känns som att jag hade honom så nyss ..... :lol:
Användarens profilbild
Av little_me
Liten fråga: från och med när kan man knyta upp barnen på ryggen? Min son är 9 veckor och ganska stadig i nacken när man håller honom upprätt mot axeln (dock far huvudet ner ibland) men orkar inte hålla upp huvudet länge när han ligger på mage..
Vore praktiskt som sagt var när man är hemmaoch grejar..
Kan jag knyta honom på ryggen med en trikåsjal?
Användarens profilbild
Av jag71
little_me skrev:Liten fråga: från och med när kan man knyta upp barnen på ryggen? Min son är 9 veckor och ganska stadig i nacken när man håller honom upprätt mot axeln (dock far huvudet ner ibland) men orkar inte hålla upp huvudet länge när han ligger på mage..
Vore praktiskt som sagt var när man är hemmaoch grejar..
Kan jag knyta honom på ryggen med en trikåsjal?
Jag skulle vänta tills han är stadigare i nacken. OCh så föredrar jag väv på ryggen. Jag har provburit på ryggen med trikå och med skrutt (som är 1½ år) funkar det så där medans det med dem två små (en åt gången) känns helt fel. kanske mest för att jag vet att skrutt talar om om något blir fel men dem två små inte kan det.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?