Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Cocobello
Är så sugen på att skaffa en sån men jag har inte hört någonting om den. Är den lik Ringon i tyget? Hur är kvaliteten osv? Berätta gärna allt du kommer på!

Tack på förhand. :D
Användarens profilbild
Av Nova
Den är inte lik Ringon i tyget.
Den är sydd i samma tyg som BB slen långsjal, dvs det är ett diagonalvävt tyg.
Det gör att ringsjalen avlastar mycket effektivt. Dock ska man inte bära i ringsjal i timtal ändå, beroende på att man bara belastar den ena axeln.

Har både Ringo och BB sling.
Till Ringons fördel kan jag säga att Ringon är snyggare.
Men utseende är inte allt.
BB sling är den ringsjal jag använder allra mest.
Jag gillar den skarpt!
Användarens profilbild
Av aneeha
jag hr en till salu i färgen grafit (mörkgrå) eftersom jag gillar mina hemsydda diagonalvävda ännu bättre, och de samlas på hög... PMa mig idag eller imorrn om du är intresserad, annars sätter jag ut annons...
Användarens profilbild
Av aneeha
Här är en usel men ändå en livebild, den enda jag hittade i brådrasket...

Bild
Användarens profilbild
Av Tabby
Nova, tar bb-sling mycket större plats än Ringon??
Användarens profilbild
Av Nova
En sådan fråga måste jag givetvis besvara med fotobevis.

Bild

Ingen större skillnad som du ser.
Dock är "BB sling paketet" lite mer kompakt och runt 100 g tyngre. :wink:

Ytterligare en skillnad förresten är storleken på ringarna.
Large i Ringon och medium i BB sling.
Ingen nackdel med de mindre ringarna på den sistnämnda sjalen, det blir inte trögt och korvar sig inte vid ringarna.
Däremot håller den sig tajt och bra spänd och man behöver inte gå och efterspänna den.
Användarens profilbild
Av Tabby
Tack Nova :-)

Vad fina färger dina ringisar har.
Användarens profilbild
Av Tabby
Måste bara få fråga en sak.... Jag brukar försöka justera och ha ringarna i den här höjden (se bild) men ha tyget mer utspritt över axeln. Funkar det bra med båda sjalarna att sprida tyget mer utan att ringarna glider och hamnar lägre än den här höjden ??

Bild
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag hade både en Ringo och en BB-sling, gillade båda jättemycket men insåg att jag nästan bara använde BB-slingen så Ringon sålde jag.
Ringon tyckte jag var mycket lättare att reglera, tyget gled lättare genom ringarna både med och utan barn i. Däremot är BB-slingen mycket gosigare och det var det som vann i längden.
Håller dock med Nova om att Ringon är väldigt snygg! :wink:
Användarens profilbild
Av Tabby
Sista frågan (tror jag) ....Vikningen på BB-sling föredrar man den om man tycer om solfjädervikningen?
Jag tycker nämligen inte om solfjädervikning. Passar ej min axel. Jag tycker att bb´s vikning påminner lite om solfjädersvikningen. Jag kan ha fel då jag inte sett vikningen på nära håll.

Ringons vikning tycker jag om.

Har någon möjlighet att ta kort på bb´s vikning??

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?