Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sara
Jag har nu en UBW och känner att dottern börjar bli lite för tung att bära långa stunder i den, hon väger snart 9 kilo och är bara 6 månader så jag undrar lite vart detta ska sluta!
Nu har vi sån tur att vi får en ERGO i julklapp( tack mormor...) och då vill jag även köpa en lång vävd sjal, men det finns ju så mycket att välja mellan så man kan bli tokig.
Har hört att vissa blir väldigt varma på sommaren och det kanske kan bli ett problem? ex Storkisen
Är det mycket bekvämare att bära i den en i tex en av de tunnare vävda sjalarna som finns?

Jag velar så fram och tillbaka så det inte är sant :) +att jag vill ha en kort ringsjal....men där satte maken stopp!!!!!!!

Sara
Användarens profilbild
Av johanna
Jag kan inte säga just nåt ang. långsjal eftersom jag bara har en Ellaroo(än, väntar ivrigt på min Storkis!), men ang. ringsjal skulle du ju kunna beställa bara ringarna när du beställer sjalen :) och sen antingen sy en eller göra som på den här sidan - ingen sömnad behövs :D
Användarens profilbild
Av Anna
Jag har både storkisar och amazonas antigua och storkisen ÄR skönade att bära i. Mycket mer flexibel i tyget och avlastar bättre tycker jag, men jag tycker att antiguan är en jättebra sjal det med och den väljer jag helt klart på sommaren. Men i somras tyckte jag faktiskt att den också var i varmaste laget så då använde vi nästan bara ergo och ringsjal.

Ringsjal tycker jag också gott man kan sy själv och få lika bra funktion. Då blir kostnaden inte mer än från 50kr för ringar och tyg 1½-2m och då duger vanlig 19kr/m lakansväv fint.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag tycker att min Storchenwiege är bekvämare än min Ella Roo (som är en tunn sjal), det blir lite mjukare för axlarna när man bär. Ett barn som är väldigt spralligt sitter också lite stadigare i en Storchenwiege tycker jag.

Fördelar med en tunnare sjal är ju att den tar mindre plats att ta med sig, och att den är sval på sommaren. Jag tyckte aldrig att min Ella Roo var för varm i somras, och jag knöt alltid x-omslut, en knytning med mycket tyg.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?