Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sus
Jag tänkte sy en MT av pearl tyg, som jag vill färga. Orkar inte med några längre utflykter just nu så jag kan inte köpa färg, men är jättesugen på att sy.
Blir det konstigt att sy först och färga sen? Jag tänker framför allt på trådfärgen, kommer tyget och tråden ta åt sig färg på samma sätt eller finns det en risk att det blir fult? Jag har desstuom ingen tråd som stämmer i färg med tyget...

Om jag färgar först och syr sen, ska jag använda polyestertråd då? Eftersm tyget kommer vara förtvättat och färdigkrymt?
Användarens profilbild
Av aneeha
polyestertråd tar inte åt sig ett dugg, men om du har typ vit bomullstråd så kan du väl sy först och färga sen antar jag. Iallafall om det inte är tjockt med massa veck o sånt där färgen har svårt att komma åt.

Jag har just färgat en hemsydd långsjal och jag var lite nervös för jag mindes inte vilken trådkvalitet jag använt. Men det var bomull som jag trott. *puh* Bild
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Om du färgar först och syr sedan kan du använda vilken tråd du vill. Jag brukar använda bomull till bomullstyg, men det går nog lika bra med polyester (ta den där färgen är bäst).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?