Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
Ni som har sytt själva; hur breda har era band varit och har midjebandet varit lika brett som axelbanden?

I beskrivningen till "Beth's Mei Tai" föreslår hon c:a 23 cm "normalt" och om man är storbystad 30 eller t.o.m. 38 cm...
Men det borde väl räcka att göra midjebandet enligt normalfallet även om man gör axelbanden bredare, eller kommer jag ångra mig då, tro?
Användarens profilbild
Av ZaZi
Mina axelband är ca 30cm breda och 2m långa, avsmalnande ändar.
Midjebandet är 13cm - vadderat framtill. Ser ingen vits med att göra midjebandet bredare, då blir det ju bara otympligt.
Lycka till med MTn. Breda band är störtsköööönt :wink:
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
Ah, toppen. Sitter och räknar på tygåtgång nu och det blir ju lite skillnad på att göra 3 st 30-38cm breda band och att göra ett av dem mycket smalare.

Får jag fråga en sak till bara? Har du då midjebandet liksom under sittdelen eller igenom sittdelen? Om du förstår hur jag menar? :wink: Eller det kanske inte ens spelar någon roll i sammanhanget?

Tack för ditt svar i alla fall :tumsup:

---
tillägg:
Tack ZaZi också :tumsup:
Två med samma mått är tillräckligt underlag för mig, det måste ju bara bli bra då :vågen:
Användarens profilbild
Av Lycke
Jag skulle rekommendera beskrivningen av MT so Knyttet&K har gjort! Jag syr alla efter den, och de blir kanon! Där beskriver hon också hur du "syr in" ryggtavlan i midjebältet!
Lycka till! Ser fram emot bildbevis!
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
Lycke skrev:Jag skulle rekommendera beskrivningen av MT so Knyttet&K har gjort! Jag syr alla efter den, och de blir kanon! Där beskriver hon också hur du "syr in" ryggtavlan i midjebältet!
Lycka till! Ser fram emot bildbevis!
Men titta! Det är ju en sån jag letar efter, ganska precis tror jag. Och jag som var beredd att uppfinna hjulet igen; modifiera mönster och sy en hybrid av de olika mei taier jag sett på nätet. :roll: Ja det första man blir blind på är ögonen :roll:
Nu slipper jag så det blir den. *springer och letar lämpligt tyg*
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?