Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnneliJ
Hörni med exhibitionistisk ådra och känsla för knyt :wink: Det behövs en bildserie för dubbelt omslutet X på sjalbarns knytinstruktioner. Kan inte några göra en sån vid någon sjalträff eller så? Vi skulle behöva... hrrrm... jag skulle behöva... :oops: en bildlektion som man kan gå tillbaka till. Och tänk vad enkelt att slippa leta runt och läsa tyska och engelska instruktioner. :hellu: Jag vet, jag är en latmask :hide: men jag tycker det är så himla praktiskt att hitta allt här på samma ställe :floet2: Och tänk sen på alla helt nya som kommer hit och börjar leta sig fram... :this: Och sedan helt OT: vad skulle man göra utan alla smileys????
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Det finns en instruktion till dubbelX. Dubbelt omslutet kryss, är det månntro samma som Xomslut2? Det är ju samma som för trikåsjalar!
Av Xera
Jag saknar oxå en beskrivning för det.... den på babyboden är väl bara ett enkelt x... eller är jag ute och cyklar....
Det finns en instruktion till dubbelX. Dubbelt omslutet kryss, är det månntro samma som Xomslut2? Det är ju samma som för trikåsjalar!
menar du bildserien för" mage mot mage" då ??
Av Xera
kollade lite bättre på babyboden och der står ju att det är dubbelt....

men jag trodde inte att det var så.

Är det verkligen den knytningen som det går åt mest sjal till....??
Användarens profilbild
Av Anso
Jag har skickat in en bildserie till April på det och den kommer väl när hon får lite tid över för att lägga in den. Knöt upp Hanna i våras/somras just i visningssyfte om jag inte minns fel. :wink:

Dubbelt omslutet kryss och xomslut2 är samma knytning så det går bra att titta på de beskrivningar som finns för trikåsjalarna.
Av Xera
Tack Anso för att du har spridit lite ljus i denna fråga. :-) Nu slipper jag att vara förvirrad vad det gäller denna saken i alla fall.

VÄnta med spänning på att få se din bildserie.
Användarens profilbild
Av Anso
Här kommer i alla fall sista bilden på vår knytserie xomslut 2 med Hanna, 21 månader och så där road av att knytas in i långsjal...... :D
Bild
Användarens profilbild
Av knutis
Är det inte pga. av det inte är så lätt att "få till det" med Xomslut2 med vävd sjal som det bara finns intruktioner på trikåfronten? :roll:

Jag skulle då tycka att det var bökigt att få det tajt eftersom hela knytandet görs innan barnet kommer i själva sjalen. Att ha bältet innanför är väl smidigare.... :hmm: alltså omslutetX (eller hur heter det?) eller så är det bara som jag tycker.

:mitvit:
Användarens profilbild
Av Anso
knutis skrev:Är det inte pga. av det inte är så lätt att "få till det" med Xomslut2 med vävd sjal som det bara finns intruktioner på trikåfronten? :roll:

Jag skulle då tycka att det var bökigt att få det tajt eftersom hela knytandet görs innan barnet kommer i själva sjalen. Att ha bältet innanför är väl smidigare.... :hmm: alltså omslutetX (eller hur heter det?) eller så är det bara som jag tycker.

:mitvit:
Jo, visst är det lättare att finjustera knytningen tycker jag om mangör bara xomslut, dvs med krysset ytterst. Men efter några knytningar så kommer man ju iofs på hur hårt man ska ha det knutet ifrån början med xomslut2 och då går det ju bra plus att man kan ta i och ur barnet och behålla knytningen ändå så den har sina fördelar. En smaksak som vanligt......
Ska påminna April om bilderna. :wink:
Användarens profilbild
Av mica
Anso skrev:Här kommer i alla fall sista bilden på vår knytserie xomslut 2 med Hanna, 21 månader och så där road av att knytas in i långsjal...... :D
Bild
Grym grodposition där! Inte bara är rumpan längre ner än knäna. Den är nästan längre när än fötterna. :tumsup:
Användarens profilbild
Av Anso
mica skrev:
Grym grodposition där! Inte bara är rumpan längre ner än knäna. Den är nästan längre när än fötterna. :tumsup:[/quote]

Vi gjorde vårt bästa..... :lol:
Lite impad själv faktiskt nu när jag ser det på bild men synd att det ska ta nästan 2 år innan man får till det så pass. :D :roll:
Av evaeng2
är det så dem ska sitta med benen?? då gör jag nog fel :oops:
hur får man till det så??
Användarens profilbild
Av Anso
evaeng2 skrev:är det så dem ska sitta med benen?? då gör jag nog fel :oops:
hur får man till det så??
Ska och ska...... :wink:

Jag låter barnet "sjunka ihop" ordenligt när jag har satt dem i sjalen, håller inte barnet tätt, tätt hårt tryck intill mig utan låter det bli lite spelrum så att säga.

När man gör xomslut2 (min bild) så tycker i alla fall jag att det är lite lättare att få till grodsitande eftersom de sitter i krysst först och när man drar kryssdelarna ORDNETLIGT ut åt bägge sidorna och upp över barnets rygg så följer liksom benen med upp i grodposition. Sedan fixerar du det hela med att dra upp smokingbältet.

När jag gör xomslut, vilket det blir oftast med vävd sjal, så sätter man dem först i smokingbältet och då får man vara mycket mer noga med att se till att dra upp barnets ben utåt/uppåt innan man spänner smokingbältetet annars finns det risk att man bara trycker barnet platt intill sig med smokingbältet och då är det svårt att kompensera det hur man än står och sprider ut kryssdelarna.

Bidde det till någon hjälp? :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?