- tor aug 31, 2006 21:42
Nu ska jag sy igen, och som vanligt vill jag göra saker som har mer än en funktion. Jag tänker göra en lekstation till bilfärder, ett tyg med fickor och påsydda gummisnoddar med leksaker som jag ska hänga så att sonen når dem när han sitter i bakvänd bilbarnstol. Utformningen blir då som ett förkläde: en rem att trä över nackstödet, och en "midjerem" att knyta den på plats.
Genast tänker jag att då kan den ju få bli förkläde sen när killen är för stor för att behöva lekstation på det sättet i bilen.
Måtten jag behöver för bilsätet är ca 30x 50 cm. Men ett förkläde behöver vara smalare upptill.
Har nån mått på lämplig storlek till en 2-åring eller så? (Min son är bara 5 mån nu, så jag kan inte mäta på honom
.)
Genast tänker jag att då kan den ju få bli förkläde sen när killen är för stor för att behöva lekstation på det sättet i bilen.
Måtten jag behöver för bilsätet är ca 30x 50 cm. Men ett förkläde behöver vara smalare upptill.
Har nån mått på lämplig storlek till en 2-åring eller så? (Min son är bara 5 mån nu, så jag kan inte mäta på honom