Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mejamy
Nu har jag blivit stickbiten också... :wink: Och så slog det mig att det ju skulle passa kanon med ett par stickade babylegs att ha på lillskruttan i höst :). Nån som vet hur man stickar sånna typ? Antal uppläggnings maskor, resårstickning? ja ni vet...HUR gör jag?
Användarens profilbild
Av Siena
Mitt bästa tips är att du spanar in ett mönster på sockor och så gör du bara skaften! Sticka med strumpstickor, det blir nog lättast om du inte vill ha skarvar! En bra sak att tänka på är att inte göra dem för smala eftersom de ska sitta utanpå kläderna och att använda ett garn som det är lite stuns i av sig självt (inte ett garn av 100% bomull som jag försökte häromdagen), annars blir det svårt att sticka lagom hårt och jämt! Lycka till!
Användarens profilbild
Av anilov
Jag skulle nog använda ett tretrådigt ullgarn på stickor tre eller 3,5 om benvärmarna skall sitta utanpå ytterkläder, men ett tunt garn, typ babyull på stickor 2,5 om du hade tänkt dig dem innanför ytterkläder (har aldrig använt benvärmare, men stickat en hel del strumpor). Jag tycker resåren blir bättre om man tar 2 aviga, 2 räta, den drar ihop sig mer då och töjer inte ut sig lika lätt. Så isåfall måste antalet upplagda maskor vara delbart i fyra, annars kommer du att få en ful skarv nånstans även om du stickar på strumpstickor.

Stickar strumpor till min tvåochetthalvtåring just nu, och då lägger jag upp fyrtio maskor babyull på stickor 2,5. Fast då ska ju de sitta innanför ytterkläderna.

När jag tänker efter lite så minns jag att jag som nioåring stickade benvärmare åt lillebror, som då var nyfödd (första gången benvärmare var på modet....). Glad att de inte finns kvar, för de var lila, rosa, mintgröna, ljusblå i ränder. Iallafall, vad jag kommer ihåg så stickade jag då först ett stycke resår, kanske tre cm, sedan slätstickning och sedan avslutade jag med tre cm resår igen. Fast den sortens benvärmare skulle ju inte sitta tajt, utan knorvigt, nedhasat. Mamma använde dem flitigt, fast hon kommer inte ihåg om det var för att de var bra eller för att glädja mig (gissar på det senare, för de var stickade i -hua- akryl!) :D
Användarens profilbild
Av Yonez
Jag stickade babylegs med de första ca 4cm 1 aviga 1 räta. Sen övergick jag till 2 aviga 2 räta. Och avslutade sedan 4cm med 1 aviga 1 räta. Fick på så sätt bra början och slut på dem.
Användarens profilbild
Av mejamy
Tack för alla tips! :D Jag är ju nybörjare på detta, så jag behöver all hjälp jag kan få :wink: Vi får se vad det blir i slutändan...får väl prova mig fram lite vad som blir bäst. Nu vet jag iallfall hur jag ska göra. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?