Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ingetora
nikon skrev:Sagt av min mamma för säkert 1000:de gången: Du skämmer bort honom, du kan inte bära så länge till hur ska det gå på dagis då?
Måste bara dela med mig av vad Signes dagisfröken sa idag när jag lämnade storebror. Signe är inskolad sen två veckor men idag hade hon feber över natten och fick vara hemma. Och fröken kunde inte hålla sig när hon fick Signe i ögonhöjd (hade ringsjalen) utan började gosa och sen sa hon att Signe var så gosig och glad och lätt att ha och göra med och att hon är så nöjd och bara går och är trygg. "Tack för att vi får ha henne här". :heart: :purskis:

Det värmde mitt mammahjärta! Det är så sant det som står här ovan "Ett buret barn blir tryggt, nyfiket och harmoniskt" fast det visste ni ju redan. :wink:
Senast redigerad av Ingetora den tis aug 29, 2006 14:49, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Ezereht
Vad ÄR den där grejjen om att dom inte skulle få luft *suckar*. Ja jag erkänner, jag stör mig på den.

Men för det mesta är det positiva komentarer.
Och jag är glad man kan gå i skogen på långpromenad. Det är ju omöjligt med vagn.
Av Miapia83
Fick senaste kommentaren igår i mataffären.
En kvinna gick förbi och sa förundrat till sin väninna:
"Gud vad läbbigt".
Ordvalet var ju lite mysko, men att döma av tonval och blick så verkade hon tycka det såg mysigt ut iaf.:-)
Av Infinite Joy
En äldre dam sa: vilken smart mamma du har som har kommit på det där.

Det var den bästa, men bara positiva kommentarer.
Användarens profilbild
Av Bönan
- Ja det där verkar ju vara inne nu / vara en trend / är poppis för tillfället

Hallå, människor har burit sina barn sedan urminnes tider... ?!
Av Sara B
Förutom att alla frågar om det inte är tungt, så har jag inte fått så mycket kommentarer. Men en gång på bussen var det en annan mamma med sitt barn i barnvagn som sa till mig att "du måste knyta loss honom, han är ju ledsen" när Arvid började gråta när bussen startade. Det var den konstigaste kommentar jag fått, men hon kunde ju i och för sig inte veta att Arvid var lite rädd för bussen...
När vi bodde i England tyckte min "health visitor" (som distriktssköterska ungefär) att det verkade jättebra och ställde massor av intresserade frågor som t ex om det inte var svårt att knyta, vart jag köpt den osv
Användarens profilbild
Av Nyfikenienstrut
Förutom klassiska kommentarer som:
"ÅÅÅÅÅhhh, va mysigt det ser ut!" och
"Kan han verkligen andas där inne" har jag fått två orginella kommentarer, den ena av rasistisk natur...

Vi är på stan. Sonen ska till att sova, jag har honom knuten i ett omslutet kryss på magen. Han brukar vilja att man "drar för" sjalen när han ska sova så att huvudet kommer innanför (fattar ni?). Nu var det bara så att han var lite gnällig och jag gungade honom och buffade honom på rumpan. Då kommer det en dam fram till mig och säger; " Jamen det fattar du väl att han inte vill sitta fast i en sån där negersjal, har du ingen vagn människa?" Jag blev så paff att jag bara gapade, kunde inte kommentera det!

Den andra knäppa kommentaren fick jag av en äldre (aningen snurrig?) dam i mitt område. Hon stoppade mig och sa: "Nu har jag sett dig så många gånger och jag måste fråga... är det en ballong du har innanför tröjan?" (Kanske ska tillägga, till damens försvar, att sonen hade en gul strutformad mössa på sig).
Av Christer Romson Lande
Frida med Mea skrev:Du får se till att din mamma tar vagnen nästa gång så att du kan få somna i den.
På sätt och vis en ganska rimlig kommentar… Den som sa det brukar säkert ligga raklång när han/hon ska sova och har svårt att tänkas sig att han/hon skulle kunna somna hopkrupen i en tyggunga. Visserligen feltänkt, men ganska förståeligt egentligen.
Av Pétronille
norkmedoo skrev: - ... först bär ni dem i magen i nio månader och sedan knyter ni fast dem på kroppen!!!!
Hahaha!!! Låter som om han tyckte det var skandal att vi bär dom nio månader i magen oxå! Bäst vore kanske om de växte till sej i ett provrör :twisted: .

Jag har precis som så många här fått massor av kommentarer i stil med: Åh vad mysigt! Är det svårt? Har du gått kurs? etc. Andra frågar om det inte är tungt. Eller säger: Så duktig du är!

Franska svärmor brukar när lillan sover i sjalen dra lite i den och fråga nervöst: Andas hon verkligen?

I Paris blev jag fotograferad av ett medelålders par då jag bar lillan på ryggen, de ville visa hur jag gjort för sin dotter som just fått en bebis!

En gång i Stockholm gick jag förbi en äldre man med afrikanskt utseende som satt på en bänk, och han började jubla när han fick syn på mig: ÅÅH! Så vackert!!!

Men den kanske gulligaste kommentaren kom från en vän som får tunga mediciner mot depression och ångest: Tänk om min mamma hade haft en sån där, då hade jag nog inte behövt nåra mediciner!
Användarens profilbild
Av amöba
"Är det en speciell tröja du har att bära i eller?" undrar många när jag bär i Kari-men. Pja, trikåsjalen ser lite ut som en t-tröja - fast med glipor över mage och rygg så det är väl inte helt långsökt kanske. Sen är det många som kommenterar att det ser mysigt ut och att barnet måste känna sig tryggt där det sitter :D :heart:
Användarens profilbild
Av GosKina
Många kommentarer är snälla som jag fått, men ibland blir jag rejält ifrågasatt oxå... T ex "Hon får ju inget blod i benen när du drar åt så där vid knävecken".

Jag brukar för det mesta bara ignorera eller så håller jag ironiskt med eller så propagerar jag lite varför det är så mysigt och bra att bära i sjal :-)
Användarens profilbild
Av anhasa
:rofl: Sitter och skrattar gott åt alla tokiga kommentarer, maken undrar vad det är som är såå roligt.

Själv har jag bara fått positiva kommentarer och frågor från nyfikna.
Användarens profilbild
Av annemi
Jag har bara fått positiva kommentarer som
-Åhh det ser så mysigt ut
och en massa långa blickar och leenden när vi går förbi.

Häromdagen utbrast en dam
-Nämen du bär ju som kvinnorna i Zambia gör! Och så kan du ju ha henne på ryggen också. (Jag bar på mage då) Guuud så härligt. I Zambia så har dem en på ryggen, en i magen och så några runt omkring!

För ett tag sedan utanför dagis ropade en av fröknarna på mig;
-Men, vad bär du på??
-En bebis, svarade jag
- En bebis???? Oh det måste ju vara jättegosigt
-Jajamen !

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?