Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av dora
ska man tvätta tyget innan man syr sin meitai, eller är det inte nödvändigt??? (bor ju i lägenhet där det är supersvårt att få tvättider och sitter här och är sugen på att börja redan nu... :D )
Användarens profilbild
Av funshine
beror väl på tyget. finns det minsta misstanke att det kan krympa ska du nog tvätta. Misstänker att du klipper banden på samma ledd som plattan och då kommer ju midjebandet i vinkel mot plattan. Tyget krymper antagligen bara åt ett håll vilket isf resulterar i en rynkig/vågig/bubblig söm.

Så vida du inte har ett barn som aldrig nånsin dräglar/kladdar/spyr :)
Av Petra
Jag hade väntat. har gjort missen att inte vänta och sedan efter tvätt så var det sydda inte så snyggt längre. Bättre att göra det ordentligt från början.
Av Xera
Jag kan bara imstämma. Det är alltid säkrare att tvätta tyget innan. Det är ju inte kul att lägga ner en massa tid och arbete för att det senare ska bli förstört.
Av dora
ja, ja, jag får väl vänta på bättre tvätt-tider då... 8)
Av Marika
Du kan ju sköjla upp det i diskhon, badkaret eller i en hink, om du vill få det snabbt gjort.
Användarens profilbild
Av funshine
Marika skrev:Du kan ju sköjla upp det i diskhon, badkaret eller i en hink, om du vill få det snabbt gjort.
Fast är det bara vattnet som är viktigt? Har alltid trott att det är temperaturen på vattnet och jag har ju inte lika varmt vatten när jag handtvättar nåt. Eller är det bara jag som är mjäkig och inte tycker om att bränna mig om fingrarna?
Användarens profilbild
Av medusan75
funshine skrev:
Marika skrev:Du kan ju sköjla upp det i diskhon, badkaret eller i en hink, om du vill få det snabbt gjort.
Fast är det bara vattnet som är viktigt? Har alltid trott att det är temperaturen på vattnet och jag har ju inte lika varmt vatten när jag handtvättar nåt. Eller är det bara jag som är mjäkig och inte tycker om att bränna mig om fingrarna?
Använd en träslev då! :rock:
Användarens profilbild
Av funshine
medusan75 skrev: Använd en träslev då! :rock:
mao ja det är bara jag som är mjäkig. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?