Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tuve
Jag gjorde ett "babygym" (fånigt ord!) till min son. Visst är det en kul leksak för ett barn som ännu inte lärt sig att förflytta sig själv. Jag tyckte det blev fint. Och mycket billigt.

Bild
Vi kallar våran för Ormbågen.

Här är receptet, billigt och bra:
Köp sk elrör på närmsta elaffär eller byggbutik. De kostar sådär 14 kr ungefär. Böj dem till bågar (använd ev hett vatten för att underlätta och få böjen att stanna), såga av till önskad storlek. Tejpa ihop bågarna upptill med stark seg tejp. Fäst nederändarna med ett kors av snören. På bilden har jag inte infört säkerhetsgrejen - klipp till billigt liggunderlag så att det passar under bågen och tejpa på undersidan fast snörena med silvertejp eller liknande. Sen kan man lägga en filt över att ligga på. Häng på lite kul leksaker till barnet, speldosor, mjukdjur, skramlor eller tuggringar. Jag har fäst dem med resårband, så han kan dra ner grejor till munnen, men när han släpper är de inte i ansiktet hela tiden. Jag vet att snören och resår kan anses vara en säkerhetsrisk, men jag lämnar honom inte helt ensam i den ändå.

Sen när han är större tänker jag göra ett tält till honom av den istället.
Av belinda
fiffigt gjort! jag diggar ormen :love: :D
Användarens profilbild
Av korell
Betydligt smartare än att lägga ner flera hundra på ngt som används ngra månader i bästa fall! Han ser ju helnöjd ut :D
Användarens profilbild
Av mammahappy
men wow var häftigt!
Att man inte har tänkt på det!
Ser ju kanonskoj ut!
Användarens profilbild
Av SoFaD
finfint!! han ser ut att trivas bra däri, och vad smart att göra ett tält av det sen oxå :-D
Användarens profilbild
Av medusan75
korell skrev:Betydligt smartare än att lägga ner flera hundra på ngt som används ngra månader i bästa fall! Han ser ju helnöjd ut :D
I och för sig en plasthistoria, men Barnens Hus har en de säljer bland leksakerna för 99 kr. De för 400-500 är inte värt sitt precis.

Supersmart grej att göra! :)
Användarens profilbild
Av Yonez
Snyggt!

Hoppas det är ok att jag flikar in med ett litet tips här.
:oops:

Vill man inte böja själv är ett tips att köpa en rockring och dela på mitten, så har man redan böjen klar.
Användarens profilbild
Av Amiechan
Yonez skrev:Vill man inte böja själv är ett tips att köpa en rockring och dela på mitten, så har man redan böjen klar.
Smart! Då kan man ju välja vilken färg man vill ha också :)
Av Petra
Jag har ett hemmabygge som bara är en båge över spjälisen. Har varit poppis av många av barnen.

Men detta var smart. :tumsup:
Användarens profilbild
Av Kusmi
Vi köpte vårt på Ullared och det var billigt. Det här var dock billigare och minst lika roligt.
Användarens profilbild
Av Dweia
Va fiffigt! :tumsup:

Och vilka fina benvärmare! :heart:
Användarens profilbild
Av eedar
vilken smart idé!! synd att mina barn blivit för stora.. Har funderat på hur man skulle kunna göra just en sån, för jag tycker oftast de man köper är ganska fula.. :oops:
Användarens profilbild
Av Lycke
vad smart! Och jag som är inne i en stark "gör-det-själv-period"! Synd bara att lilltjejen just lärt sig krypa... :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?