Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av hermana
Inspirerad av alla fina kreationer jag sett härinne lånade jag hem mammas symaskin. Jag som har tummen mitt i handen, men jag tänkte övning ger färdighet!! :)
Började att sy frottéinlägg till tygblöjorna (bra med nåt som inte syns som första projekt :lol: ) och tror ni inte att jag hade av symaskinsnålen efter fem minuter.. :shock: :? :hopmad:

Mammas man lovade iallafall att cykla förbi med nya nålar imorgon bitti så jag ger det väl ett nytt försök. En enkel symaskinsmodell kostar väl inte alltför mycket pengar ifall jag måste köpa en ny till mamma??!! :lol:
Nåja, om ett par månader eller så kanske jag också kan få visa lite hemmasydda barnkläder härinne!
Användarens profilbild
Av Madde
Vad är det för märke på maskinen? Om det är en Yamata så lägger jag ALL skuld på maskinen! :roll: Jag har en treårig textilutbildning bakom mej och ändå så har jag förstört XXX antal nålar, ömtåliga tyger mm bara för att jag inte ville lägga så mycket pengar på en maskin! :evil:

Som tur var fick jag ärva svärmors husqvarna och nu så ser jag fram emot mina systunder igen! :D

Lycka till och jag ser fram emot att få se dina kreationer! :D
Användarens profilbild
Av hermana
Madde skrev:Vad är det för märke på maskinen?
Det är en jättegammal Singer och jag tror absolut att det var mitt fel inte maskinens!! :oops:
Har ni tänkt på att hushållsmaskiner/elektriska apparater från "förr" faktiskt håller mycket bättre än dagens grejor? Antagligen är det för att man ska köpa nytt efter 5-10 år. Jag använder mammas 25 år gamla hushållsassistens (dåtidens matberedare) och den funkar finfint!! :D
Användarens profilbild
Av funshine
fast enligt en symaskinsförsäljare som jag pratade med för ett par dar sedan så går det hitta maskiner som håller om man lägger ut runt 10000 och så påpekade han att mammas gamla husqvarna 2000 låg på 1 1/2 månadslön på sin tid.

Sen om det stämmer vet jag ju inte.
Användarens profilbild
Av funshine
använder fö mormors hushållsassistens. orange-brun :rock:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?