Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Testade att knyta ryggsäck med min ringsjal idag, och tänka sig! Det fungerade!
Knöt enklaste varianten, bara fram över/runt axlarna med knuten, eller i det här fallet ringarna, under K´s rumpa - skapligt bekvämt faktiskt! :lol:
(Sjalen jag knöt med är ca 2,2m från ringarna till yttersta spetsen (snedskuren svans) så den är ju lite längre än en "normal" ringsjal)

Tänk om jag vetat detta tidigare, jag som gått och suckat över att den är så lång (den är måttad för att passa min långe pojkvän) och funderat flera gånger på att kapa den!

Nu återstår bara problemet med hur lång inka-ringsjalen ska bli... lite lagomt lång svans som jag slipper irritera mig på (+nån börs eller så av biten som blir över :wink: ) eller en så lång svans som möjligt så jag kan knyta ryggsäck med den också? :roll:
Användarens profilbild
Av Ester
INKA-ringsjal?! :shock:
Nu får ni väl ta och lägga ut bilder på era kreationer snart :wink:
Användarens profilbild
Av Tiz
Åhååå!! Måste testa i morgon!
Användarens profilbild
Av Anna
Min är klar nu! Så det är bara att knalla ner hit igen och prova och se hur lång min känns så du vet jur mycket du skall kapa. Jag tycket min blev perfekt längd, men jag ville ju ha en del svans på så den blir bra att amma i också.
Användarens profilbild
Av Helena
Anna skrev:Min är klar nu! Så det är bara att knalla ner hit igen och prova och se hur lång min känns så du vet jur mycket du skall kapa. Jag tycket min blev perfekt längd, men jag ville ju ha en del svans på så den blir bra att amma i också.
Vilken längd på inkan tog du från början?
Användarens profilbild
Av Anna
Jag och CrazyMagpie har delat en 4.6m på mitten och för min del som ville ha lite längre sjal blev det perfekt. CrazyMagpie får nog liten bit över för att slippa lång svans.
Användarens profilbild
Av mojsan
..vik den som en ringo-ficka, så kan du kanske pyssla ihop en väska! Inkaranduig väsk-sjal, fiiin! (Jag är lite inne på multirandiga saker just nu, dessutom har jag smuttat lite vin ikväll :oops: )
Användarens profilbild
Av Tiz
Det gick ju!! Fast så bekvämt var det inte tycker jag. Tyget skar in i mina axlar så armarna nästan domnade bort fastän jag bredde ut tyget. Jagbar Ville i en kvart, högst. Tror ni att det är säkert annars? Jag blev rädd att tyget skulle börja glida i ringarna, fast det kändes som det satt bra.
Användarens profilbild
Av sus
CrazyMagpie skrev:Testade att knyta ryggsäck med min ringsjal idag, och tänka sig! Det fungerade!
Smart. Jag har just sytt om min bära barnsjal till ringsjal, men tvekade länge, just för att jag faktiskt kunde knyta ryggsjal med den innan. Men det borde altså fortfarande funka. :) Måste jag testa :wink:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Tiz skrev:Det gick ju!! Fast så bekvämt var det inte tycker jag. Tyget skar in i mina axlar så armarna nästan domnade bort fastän jag bredde ut tyget. Jagbar Ville i en kvart, högst. Tror ni att det är säkert annars? Jag blev rädd att tyget skulle börja glida i ringarna, fast det kändes som det satt bra.
Näe, det blir självklart bekvämare när man knyter med en långsjal (kanske delvis pga att tyget är kraftigare?) men för kortare stunder som alternativ till att alltid sitta på höften tycker jag det duger!

Säker? Tja, beror väl på lite hur mycket svans man har att trä igenom ringarna, och visst kan det kanske lossna, men som du skriver så känns det ju som det sitter bra.
Användarens profilbild
Av Lea
Hej!
Hittade denna tråd en bit bak!

Jag har testat att göra så med min bärabarnsjal, men tycker det känns lite osäkert. Han skulle ju i princip kunna sprattla med benen och spänna sig och ramla innanför tyget. Han gör nämligen så, vill helst sitta med raka ben och det går ju inte... På magen har man ju mer kontroll och kan enkelt hålla under rumpan och fixa till det.... Tyvärr räcker inte tyget för att dra fram och knyta i fram eller göra kors fram - får väl skaffa mig en långsjal ändå!? Ska sy en till ringsjal och funderar på att göra den så lång så att det skulle räcka till att knyta/ha ringarna fram om man bär på ryggen... *funderar*
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?