[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 316773
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Varför trikåsjal? - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mian
Hej och välkommen!

Min motivering för trikåsjal är för min egen del att det var praktiskt att inte behöva knyta om sjalen var tionde minut för att amma :D Jag ville gärna sitta i soffan och amma i lugn och ro.

För nyblivna sjalare tycker jag att det är ännu ett motiv att den är lättare att knyta i och med att man kan knyta sjalen först och stoppa i barnet sedan. Den är även mer tolerant mot felknytningar.

Sedan är en trikåsjal lite mjukare och gosigare mot alldeles ny bäbishud. Kanske inte om man jämför med en redan mjuk och ingosad sjal, eller en Easycare, men en ny sträv vävd sjal är inte lika skön som en trikåsjal.
Användarens profilbild
Av Miamamman
Lättare att fixa till huvudstöd eftersom den ger sig lite på längfden också. Och så mysfaktorn. Och så lättare att ta barnet i och ur x-omslut-2 utan att knyta om och utan att man behöver känna det som att man "mosar" ner bäbisen.
Användarens profilbild
Av tinaw
Hej Marit och kul att se dig här också! (är bla med på m-amma-listan på FL)

Trikåsjal är ganska mycket enklare att få till bra varje gång. Man kan ha den på sig hela dagen och inte knyta om den en enda gång, bara stoppa i och lyfta ur barnet. På en ovan knytare med ett litet barn avlastar den bättre än en vävd, helt enkelt. :D
Användarens profilbild
Av Kristina
Som Tina & Mia säger så är det för att det är smidigare när man måste i och ur med barnet mycket och det känns lite mysigare till en absolut ny. Jag bar lite i vävd sjal från början med F också, men första månaderna kändes det ändå bättre med trikåsjal.
Användarens profilbild
Av Kristina
Och hej förresten, vi känner ju varann. :)

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?