Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Mitt första barn som bars i sjal var så här gammal när vi började:

0-2 mån
105
54%
2-4 mån
44
23%
4-6 mån
21
11%
6-9 mån
13
7%
9-12 mån
7
4%
12-18 mån
4
2%
18-24 mån
1
1%
24 mån-
Inga röster
0%
Användarens profilbild
Av Zandra
Aniara bars varje vaken minut i famn de första månaden, sedan Baby Björn tills vi snubblade över sjalar på AP-sidan på AFF (då Föräldranätet).
Köpte raskt en trikåsjal när hon var sju månader och det var kärlek vid första bärandet! :app: Hade faktiskt provat en Bära Barn-sjal innan men den förstod vi inte poängen med.

Sedan drog April igång Sjalbarn och besattheten var ett faktum. :wink:

Eli däremot blev buren i sjal redan när han var några timmar. :heart:
Användarens profilbild
Av solanna
Min äldsta son har tyvärr aldrig fått åka sjal i princip, men vi bar honom i en babybjörn från att han var en vecka ungefär. Han vägrade ju åka vagn så det var inte mycket att göra, men det var alltid med lite dåligt samvete eftersom vi läst att det var dåligt för barnets rygg och bäcken att sitta i BBn mer än en halvtimme i sträck. För oss blev det alltid flera timmar... och många misslyckade nedläggningsförsök i vagnen. Stress, stress...

BBn hängde med tills Viggo var över 6 månader, men vilken plåga det blev mot slutet. Sedan testade vi HipSeat och en kortsjal och båda var ok hemma, men inte på några längre turer. Efter mycket velande köpte vi en Sutemi som helt ersatte vagnen fram tills att Viggo var drygt två år.

Med Dante köpte jag en trikåsjal flera månader innan bf, för nu hade jag bestämt mig för att här skulle det bli ett sjalbarn! Aldrig mera BB helt enkelt! Dante är född 19.31 på kvällen och redan på eftermiddagen dagen därpå när vi kom hem från BB Sthlm så åkte han i vagga i sjalen. Underbart!!!! :heart:

Mvh,
Susanne

(Och särskilt tack till Mie för inspirationen! ;-) )
Användarens profilbild
Av Suskiv
Tova var nån vecka innan jag fick till sjalen ordentligt så jag vågade säga att jag bar i sjal.
Av Aelia
Jag köpte ju sjal när jag var fortfarande gravid, och gick på första sjalträff när Benjamin var bara 9 dagar gammal för att få hjälp. Visst fick jag hjälp, men jag fattade fortfarande inte så mycket så den användes inte alls. Misstag nummer ett var att köpa en vävd sjal och inte elastisk. Så den byttes mot en ergo, men när sino kom ut köpte jag sån en sån till Benjamin bara för att testa igen, och det funkade!!!!!!! Så jag började väl bära han på heltid när han var ca 4 månader gammal.
Användarens profilbild
Av Ezereht
mie skrev:...
VARFÖR går tiden så snabbt? Jag vill spara den där första sjalturen på burk och ta fram när allt känns trist och tråkigt!
/mie
Ja! Jag känner också ofta att jag vill spara lyckliga tider på burk så man kunde ta fram dem sen och bara titta på dem, kanske klappa lite :lol:

Jag ville ha sjal redan på BB, men den kom inte förän han var 2 veckor. Men genast älskade vi den båda två, det var en BabyBundler. Hans mage (han hade mycket gaser och ont) mådde så mycket bättre av att han fick vara upprätt och lite "magmassage" av att bäras mot min mage. Och jag var så glad att slippa bära i armarna, som ju blev så fort trötta, och ryggen blev också mycket gladare av bra avlastning. Sjalen var en riktig lifesaver.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Sjalen köpte jag redan på hösten/vintern och första premiärturen var Thea två dagar gammal :lol: Knytningen var väl sådär, men mysigt var det i alla fall och sen blev jag fast :wink:
Användarens profilbild
Av Kusmi
Runt 3 månader var Isak när vi började sjala. Köpesjala började han inte förens vid ca 8 månader.
Av Lotten
Jag köpte en Babybundler redan innan Ivar föddes och trodde att vi skulle bära i sjal jämt efter det. Så blev det inte för Ivar skrek i sjalen och verkade inte alls trivas. :( Vi tog en sjalpaus tills han var nio månader och bar i Ergon istället. :) Då provade vi igen och Ivar trivdes hur bra som helst. Bäst tror jag att han tycker det är att åka på ryggen. Så gungar han och pratar, ja t o m sjunger på sitt bebisspråk. :heart:
Användarens profilbild
Av mica
Tja, vi hade både BB och Babu hemma när D kom. Men det tog ett tag inna jag var i skick att fundera på att bära. Och sedan så var det inte alls en succé de första gångern jag provade.
Då var BBn bra för det var enkelt att prova och ta ur direkt.
Men med långsam tillvänjning så gick det bra att lära oss bära-s.
Användarens profilbild
Av sacha42
Bar Alva i BBsele tills hon var 2 1/2 mån sen så började vi sjala :D och lämnade igen den lånade babybjörnen.
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag köpte en trikåsjal när jag var gravid och det tog kanske två veckor innan jag vågade prova att knyta in min lilla nyföding. Men det var inga snygga knytningar inte kan jag lova! Men skam den som ger dig!
Användarens profilbild
Av Helene
Jag hade spanat på Storchenwiege när jag var gravid med Olivia men vådage inte köpa nån eftersom de var rätt dyra och jag hade ingen aning om hur man gjorde och visste ingen som kunde så jag köpte en bb-sele istället. :roll:
Hon var nog 5-6 veckor när jag började använda den och då blev det bara hemma eftersom första gången jag gick en promenad med henne i den så höll jag inte på att ta mig hem, så ont gjorde det!
När hon var 4 månader köpte jag äntligen en Babybundler, det tog nån vecka innan jag började använda den (jag blev lite småförbannad på den när den inte gjorde som jag ville i början men jag lärde mig!!)
Jag använde den rätt mycket men det blev ändå så att jag oftast gick med vagnen och bar rätt mycket i ringsjal (varför fattade jag inte att det var enklare att bara bära i babun än att ta vagnen och ändå bära i ringsjalen???)
Hela sommaren (när hon var 8-10 månader) bar jag mest i ergon, sen på vintern blev det vagn igen men sommaren efter (när jag dessutom var gravid och hon kunde gå) då bar jag mycket på ryggen.

Sigrid har burits mycket sedan hon var ca 15 timmar gammal och åkte vagn första gången när hon var 2½ mån och andra gången när hon var 5 månader!
I sommar har hon åkt rätt mycket vagn när det varit som varmast.
Användarens profilbild
Av SoFaD
William var lite över 2 månader när jag köpte vår först sjal, Baby Bundlern. Innan dess hade jag burit honom lite i en sele från när jag var liten, en sån där i manchester.
Ångrar så att jag inte köpt sjal tidigare, vad mysigt det måste ha varit att bära en pyttebäse i den!!
Användarens profilbild
Av Anso
Hanna bars i Bära Barn sjal dag två och sedan i hemmagjord trikåsjal eftersom jag tyckte att den korta knytsjalen var väldans svår att få till någon vagga på. :wink:

Vagn avskydde hon ifrån dag 1 så valet var ju liksom redan gjort på något sätt...... :D
Användarens profilbild
Av mejamy
Joy (tredje barnet) bars första gången i två ihopknytna lakan :lol: (efter att jag hittat denna sidan), då var hon nånstans 10-11 månader. Jag köpte snabbt en långsjal och sedan dess har vårt liv tillsammans varit SÅ mkt lättare! :vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?