Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tinaw
Hittade denna i mina gömmor. Hoppas den klargör en del för alla som undrar över axel-höft-mått. Jag borde kanske lägga upp den på hemsidan men ikväll är jag LEDIG! :D Håll till godo här iaf:

Bild

/Tina
Användarens profilbild
Av Miamamman
OK, men sen då? Om det där måttet är x cm, hur lång ska bärpåsen vara i över resp underkant?
Av Vinterhumlan
Miamamman, kolla på Tinas hemsida, där finns en "formel" för hur långt tyget skall vara om det är det du menar!
Användarens profilbild
Av Annika80
Tänk på att om ni gör i fleece, så töjer sig det ganska bra!
Jag fick korta mina fleecebärpåsar med nästan 20cm efter att jag hade tagit det måttet. Så töj tyget när ni mäter längden på fleecen.
Användarens profilbild
Av tinaw
Ja, måttet för fleece är för den fleecen jag säljer, en stadig sort. För lösare fleece och trikåsorter får man ta in mer. Men fleecebärpåsar blir bäst i stadigare tyg, annars töjer de sig för mycket och avlastar inte så bra.
Användarens profilbild
Av funshine
Hmm jag ligger ju på 45kg nu mot ca 50kg som normalvikt påverkar 5 kg AH måttet alltså ska jag sy påsen lite stor så jag kan gå upp till min normalvikt(hur nu det ska gå till)?
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag tror inte det gör nån stor skillnad på 5 kg. Annars skulle jag sy en som passar nu, de är lätta att sy, så du kan sy en till om du tycker den passar sämre sen.
Användarens profilbild
Av funshine
ok då ska jag bara ta mig till skroten då.
Användarens profilbild
Av Helen
funshine skrev:Hmm jag ligger ju på 45kg nu mot ca 50kg som normalvikt påverkar 5 kg AH måttet alltså ska jag sy påsen lite stor så jag kan gå upp till min normalvikt(hur nu det ska gå till)?
Sätt på dig en tröja och ta måttet :lol: Mer än så är väl inte 5 kg... eller?
Då vet du att den passar i höst med en tjock tröja i alla fall och inne utan sedan.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?