Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av JITO
Susanne, tack för tipset! Jag kan nog behöva alla tips jag kan få. Det ingår väl någon instruktion för knytning till moby wrapen?

Annars finns det ju jättebra här på hemsidan.

Jill
Användarens profilbild
Av Marina
hmmm, då kommer jag in som fd moby wrap användare och säger att den är definitivt inte stadig - snarare tvärtom :roll: Den är ganska tunn i trikån och den är en utmärkt budgetsjal, jag tror dock inte på succe för en 7 kilos bebis - sorry...

Stadiga trikåsjalar är bl.a. den breda baby bundlern (babu), och sedan har det ju kommit en ny sjal från MaM också (bl.a bumbibarn.se har den) som ska vara lite extra stadig, har inte klämt på den dock så jag kan inte säga hur den är :lol:
Användarens profilbild
Av JITO
Oj, det verkar som att alla har olika åsikter om hur länge en moby wrap funkar. Jag är bara rädd att tröttna på en vävd för att jag inte fixar att knyta, då känns det bättre att köpa en moby och sedan köpa en vävd i så fall. Men om den då inte är bekväm så... hmmm

Är det bättre med en baby bundler? Den är ju inte så dyr den heller.

Sjalträff är nog jättebra, får se om det pasasr nån gång, då får man ju som sagt känna på tygen och se skillnaden.
Användarens profilbild
Av JITO
Tyvärr är vi lite upptagna denna månaden men sedan kommer jag gärna, vi bor i Krokslätt så vi bor väldigt nära Ica Maxi i och för sig, om det är i Mölndal ni menar.
Användarens profilbild
Av JITO
Hej allihopa igen

Jag såg att mobyn är 50 cm bred och babybundlern är 75 cm bred, har det någon betydelse? Är det det som gör bundlern lite stadigare?

Och sedan hade Mobyn avsmalande ändar vilket jag tycker låter smidigt, har det nån betydelse?
Användarens profilbild
Av Marina
ja, att den är bredare gör att den "håller" längre sedan är det lite tjockare trikå också :)

Avsmalnande ändar har väl "babun" också :hmm: eller?
Användarens profilbild
Av JITO
Hej

Jag läste på babydesign.se detta: Sjalen är 75 cm bred och finns i längderna 5,1 m och 5,4 m. Det är samma bredd på ändarna som på mitten.

Jag uppfattade det som att den inte har avsmalnande ändar men jag kanske uppfattade fel.
Användarens profilbild
Av Marina
hmmm, tja då hade jag nog fel :oops: men du kan ju alltid kapa dem själv om du tycker knuten blir för stor, det beror ju lite på också, är man "för liten" för sjalen får du ju ändå knuten på den breda delen av tyget...
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
En bred BaBu tror jag är ett jättebra alternativ för dig. Den håller länge. Jag kan utan problem bära min ettåring i den även på en kortare promenad (ca 30 min). Den är tunnare och stadigare än Mobyn. Den har inte avsmalnande ändar, men knuten blir ändå liten jämfört med en vävd sjal. Jag tycker den är superbra!
Användarens profilbild
Av JITO
Det är sant, om sjalen är för lång blir det ju ändå på den breda delen, tänkte inte på det.

Knyttet, jisses vad många sjalar du har och har haft, du måste ju vara expert på detta! Babun finns ju nu i slim, den är 50 cm istället för 75 cm. Är det bättre med 75 så den blir stadiagare? Eller är det lättare att hantera 50 cm?

Nu är jag nog inne på att köpa en baby bundler, snart får jag sluta tänka och bara beställa. Jag som har beslutsångest över vilken pizza jag skall köpa, detta är inte så lätt :)
Användarens profilbild
Av JITO
Hej

Nu har jag köpt en babybundler, tack för alla tips och råd! Nu skall jag bara försöka lyckas knyta med instruktioner från nätet för det var inga instruktioner med sjalen alls.
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
JITO skrev:Hej

Nu har jag köpt en babybundler, tack för alla tips och råd! Nu skall jag bara försöka lyckas knyta med instruktioner från nätet för det var inga instruktioner med sjalen alls.
Snubblade över denna tråden nu. Får du till knytningen?
Behöver du hjälp är det bara att hojta annars. Jag har varit mer borta än hemma det senaste men jag bor också i Mölndal och kan kanske vara behjälplig med knytningar om du behöver och vill.
:hello:
Användarens profilbild
Av JITO
Hej Jenny!

Jodå jag har testat några gånger med dubbelt omslutet kryss eller vad det heter och det går bra, den är ju ganska lätt att få till. Problemet är att sonen inte är så förstjust i att varken hållas eller åka i sjal med mig, i alla fall inte när han liggger mage mot mage. Vi testade buddha och det var populärt men det är jobbi tför mig ftersom han är så liten ännu att jag inte vågar släppa hans huvud.

Jag skall absolut höra av mig om jag behöver knythjälp! Vi kanske ses på nån sjalträff i gbg någong gång om jag kommer iväg.

Jill

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?