Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimmis
Jag har ju sytt en misslyckad Mei Tai och så har jag en sååå fin NOVA-sydd (tack, tack för den :D ) och nu är jag sugen på att prova att sy en till, men... :roll: jag vet inte om jag törs...

Jag har bla pearltyg från Jysk liggandes + twill och fina paneltyger, men tänk om det inte blir bra... vilket tyg törs jag offra?

Tacksamm för alla råd :)
Användarens profilbild
Av tinaw
Men prova sy en utan paneler då. Mycket lättare att få riktigt snyggt! :D
Användarens profilbild
Av Panakeia
tinaw skrev:Men prova sy en utan paneler då. Mycket lättare att få riktigt snyggt! :D
absolut!!!! det tycker jag också!
Användarens profilbild
Av mimmis
Panakeia skrev:
tinaw skrev:Men prova sy en utan paneler då. Mycket lättare att få riktigt snyggt! :D
Men det var inte panelen som blev misslyckad på min första (och enda) det var axelbandens vinkling (och banden var för korta och ryggen för hög och bla, bla...)

Jag är mest sugen på en typ vovvemors pearl- mei tai, den var så fin :)
Användarens profilbild
Av Panakeia
mimmis skrev:
Panakeia skrev:
Men det var inte panelen som blev misslyckad på min första (och enda) det var axelbandens vinkling (och banden var för korta och ryggen för hög och bla, bla...)

Jag är mest sugen på en typ vovvemors pearl- mei tai, den var så fin :)
fast dettär handlar ju bara om nogrannhet, att mäta mäta mäta, göra förarbetet så ma nvet hur hög man behöver ha ryggen, (kolla i den klistrade tråden under info så får du mkt hjälp) axelbanden e rätt lägom att ha ung lika långa som en själv, å för att hitta rätt vinkling så gjorde jag på mina första så att jag PROVADE nåla fast banden först, knöt upp en nalle, justerade, provade osv...
tills jag var nöjd....!
Användarens profilbild
Av funshine
Panakeia skrev:PROVADE nåla fast banden först, knöt upp en nalle, justerade, provade osv...
tills jag var nöjd....!
Fegis, hade varit mer sport att knyta upp barnet. :tumup: :D
Användarens profilbild
Av Panakeia
funshine skrev:
Panakeia skrev:PROVADE nåla fast banden först, knöt upp en nalle, justerade, provade osv...
tills jag var nöjd....!
Fegis, hade varit mer sport att knyta upp barnet. :tumup: :D
eh, jag var rädd att nålarna skulle riva sönder tyget om det blev för mkt tyngd i :wink: :P :P
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?