Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Eld77
Den här sjalen har jag stickat, fast i lila. Kalasfin, om jag får säga det själv. :)

http://www.kundsidan.com/Yll_o_Tyll/ind ... 89&gpage=1

Det är 10-15 timmars arbetstid på den, och inte alls svårt. Den funkar både som axelsjal och runt halsen.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Mönster till den här:
Bild
finns på ica-kurirens sida. Googla på ica kuriren och birch, så hittar du det.

Det är iofs inte så jättestora stickor men åtminstone 5,5. Den där stickade jag på drygt en vecka - men då gjorde jag inte så himla mycket annat när Karin sov heller ;-).
Användarens profilbild
Av Anna
Jag stickade en trekantig inte så jättestor i våras. började med 100maskor och sedan tog in en nästlängstut på i var kant och två på mitten i varannat varv. Bara räta maskor. Lätt och blir en mysig liten sjal. Gansak tunnt garn hade jag och stl 10? på stickorna. Tyvärr var det en ltie ful färg bara....
Användarens profilbild
Av Panakeia
Kaffemoster skrev:Mönster till den här:
Bild
finns på ica-kurirens sida. Googla på ica kuriren och birch, så hittar du det.

Det är iofs inte så jättestora stickor men åtminstone 5,5. Den där stickade jag på drygt en vecka - men då gjorde jag inte så himla mycket annat när Karin sov heller ;-).
den va ju KANONFIN!!!!
*goooooooglar*
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Panakeia skrev:jag hittade beskrivingen men fattar inte ett JOTA!?
hjälp mig?
http://www.icakuriren.se/ArticlePages/2 ... 94.dbp.asp
det låter som det finns flera varianter på sjalen? stämmer det eller ska jag gå direkt efter beskrivningen?
De beskriver två varianter, helt rätt! Det är ju som små trekanter som blir slätstickade om man väljer den slätstickade varianten. Väljer man den rätstickade så blir de trekanterna rätstickning (Då stickar man alltså inga aviga varv, utan allt är bara räta maskor.)
Det är ju iofs inte helroligt med ett varv med 250 maskor avigt, men själv tycker jag nog att det var värt det, för jag hade inte velat ha rätstickning.

Sjalen på bilden har jag ändrat LITE på mönstret, istället för att lägga upp 299 maskor har jag lagt upp 279 maskor, och jag tycker att den är fullt tillräckligt stor.
Användarens profilbild
Av Panakeia
oj, det fanns mååååååånga fina på garnstudio också!!! *kliar i fingrarna*
tänkte att det blir bra å ha en fin sjal att byta med sen, när man magen blir stor var det så praktist med den varma gooa ullsjalen tyckte jag!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Den sjalen som Kaffemoster stickat blev jag helt kär i så jag satte mamma på att sticka en sån till mitt bröllop. Den är helt underbar! Så otroligt vacker. Enligt mamma (som iofs är en hejare på att sticka) är den lättstickad.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?