Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MariaL
Hej alla sjalglada!
Jag använder nu glatt min Hug-a-bug till min 6 veckors tjej och det funkar bra. Men så klart nu snurrar tankarna, är det inte dags för ett nytt inköp?

Men det är en sak jag inte har fattat när man knyter en vävd sjal, kan man göra det utan att man håller babyn mot kroppen samtidigt? Med de elastiska knyter man på sig sjalen och sätter dit babyn sen.

Jag är även sugen på en Ergo för att Pappan skall vilja bära( han bär med händerna). Hur kinkigt är det med ålders reglerna? Jag ser att nya Ergon är från tre månader. Min lilla brutta är rätt stor och stadig i nacken hon fyller 3 månader i början av augusti tror ni att den kan funka lite tidigare?

Hoppas på svar!
Användarens profilbild
Av Alven
När man knyter till exempel X-omslut (smokingbltet innanför krysset) så har ju bebben stöd av själva smokingbältet under tiden man knyter, man behöver inte hålla fast. Det är mycket lättare än det ser ut :)

Ergon ja... står det verkligen 3 månader? Har för mig att det var 5 månader när vi köpte vår... I alla fall, det viktigaste är att barnet kan böja knäna när det sitter i selen, alltså måste de ha längre eller lika långt mellan knäna som ryggdelen är bred... Hoppas du fattar. Och att de kan hålla huvudet upprätt förstås...
Användarens profilbild
Av Aurian
Alven skrev:Ergon ja... står det verkligen 3 månader? Har för mig att det var 5 månader när vi köpte vår...

När man läser om den nya Ergon så står det att man kan ha den från tre månader, men att man med någon insats kan använda den redan från att barnet är nyfött!
http://www.ergobabycarrier.com/
Användarens profilbild
Av Fiffi75
JAg skulle skaffa en ringsjal till maken om jag var du. Det funkar iallafall på min make. tex denna http://www.looma.se/texter/sve-framsida.htm

Ergon törs jag inte uttala mig om för er del men för vår del skulle vi inte kunnat ha den innan 4 månader iallafall.

Om vävd långsjal. Jo man kan knyta och sätta i barnet efteråt.
Av MariaL
mmm... det låter bra, då kanske man kan våga sig på en vävd sjal.
Hmm vilken ska man välja, nu blir det en tid av velande igen. Egentligen är det ingen bådska Hug-a bugen funkar ju bra men man blir så sugen att köpa nytt när alla andra här gör det...

Vad tror ni om en Didimos Iris?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?