Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av JITO
Då kanske jag skall titta på trikå ändå, det låter ju smidigt att först knyta och sen stoppa ibarnet, särkilt som min son inte är den som finner sig i allt så han kråmar sig ganska ordentligt om han blir arg :)

Frida: Tack, då skall jag maila företaget istället.

Tack för tipset om träffarna!
Användarens profilbild
Av AnneliJ
August väger över 8 kilo och han åker sjal väldigt mycket just nu. En trikåsjal PikkuRuu (en ganska tunn), har också en mimmis (liknar gauze) som jag testat med nu, och visst är det lite stadigare. Men inte tycker jag att trikån känns svajig så det stör än i alla fall. Jag tycker det fungerar jättebra.
Han var över två månader när jag började med sjal och jag är jättetacksam att jag hade en trikåsjal som första. Även om knytningarna inte blev helt perfekta så funkade de. Det gjorde att jag inte gav upp, vilket förmodligen är lätt hänt om man har en skrikande bebis som tröttnat på att knytas fast och loss flera gånger på raken bara för att mamma inte är nån fena på sjalknytning.

:shock: Jag som är en nybörjare sitter här och ger råd :shock:

Nej förresten, det här kan nog mera räknas som att heja på :D
Användarens profilbild
Av JITO
Hmm ja om jag känner mig själv så kan jag nog lätt ge upp med en skrikande bebis som inte vill vara med på att knytas gång efter gång :)

Usch nu blir jag fövirrad igen vad jag skall köpa :)
Användarens profilbild
Av AnneliJ
Om man vill prova, tycker jag nog förresten inte att det är så himmelens noga. Skaffa dig en som du tycker verkar snygg och tror kan vara en bra början. Sjalarna har ett högt andrahandsvärde och man kan byta dem också. Jag läste någonstans här på sjalbarn, det var nog precis innan jag skaffade mig min, att man ska ge sjalen en chans. Inte lägga av om det krånglar utan försöka minst tio gånger. Det brukar gå till sist. :this:

Nu ska jag låta som värsta besserwissern, men jag tycker att det är så härligt att bära i sjal att jag tycker att alla borde ta chansen att prova!!! :heart:
Användarens profilbild
Av JITO
Ja du har rätt, man skall nog inte tänka för mycket, bara att köpa och så testa.

Jag tycker det verkar så härligt med sjal om det funkar så jag skall verkligen försöka men jag har en känsla av att sonen inte kommer bli så förtjust men vi får se.
Användarens profilbild
Av solanna
Jag skulle satsa på en stadig trikåsjal. Själv har jag en Moby wrap som är lite tjockare än Sino och dessutom mkt billigare så den är väldigt prisvärd. Dante väger ca 6,5 kg nu vid två månaders ålder och han känns inte alls för tung ännu. Tillväxttakten mattas ju dessutom av mer och mer nu så jag tror nog att jag kan fortsätta med Mobyn i många månader till.

Däremot har jag blivit så sjalfrälst nu att jag ändå ska köpa en vävd sjal har jag tänkt mig. Jag har spanat in en Easycare som iofs är lite dyr, men underbart mjuk och skön. Dessutom tror jag att den också är lite elastisk så jag hoppas att övergången från trikån ska bli lite mjukare.

Alla sjalar verkar dessutom vara lätta att sälja vidare när man är "klar" med dem, så även om du bara använder trikåsjalen ett kort tag kan du lätt omsätta den till en vävd sjal senare.

Lycka till!

Mvh,
Susanne
Användarens profilbild
Av mojsan
...skrikiga bäbisar: När man håller på och lär sig att använda sjalen är det bra om barnet är mätt och nöjt, nybytt och kanske inte knalltrött. Inte knyta ill-arg bäbis första gången! Vi hade kräksbäbis, så det blev en del tvättande av sjalen... Men det var det värt! Men vara i sjalen är nåt som de måste få vänja sig vid. Och prova gärna med nalle el dyl först!
Användarens profilbild
Av JITO
Susanne: Ja det kansk funkar med trikåsjal, jag tror nästan jag bestämt mig för en moby wrap så det är ju bra att den är lite stadigare.

Mojsan: Testa med en nalle var ingen dum ide :) Man vill ju att sonen skall tycka om det från början, att han inte blir jättesur så fort han ser sjalen. Man kan ju testa små små korta stunder i början när han som sagt är på bäst humör.
Användarens profilbild
Av solanna
Ett tips när man ska börja testa sjal hemma är att inte dra upp smokingbältet direkt. Om jag vill bära lösare sätter jag bara Dante i krysset och lämnar smokingbältet nere. Sedan drar jag upp det när han har somnat eller om jag ska gå iväg en bit. Sjalen avlastar ju inte lika bra utan smokingbälte och man kan behöva stödja bebisen lite med händerna, men för invänjning kan det vara bra att inte bunta så hårt till att börja med. Det går snabbare i och ur också.

mvh,
Susanne
Användarens profilbild
Av JITO
Susanne, tack för tipset! Jag kan nog behöva alla tips jag kan få. Det ingår väl någon instruktion för knytning till moby wrapen?

Annars finns det ju jättebra här på hemsidan.

Jill
Användarens profilbild
Av Marina
hmmm, då kommer jag in som fd moby wrap användare och säger att den är definitivt inte stadig - snarare tvärtom :roll: Den är ganska tunn i trikån och den är en utmärkt budgetsjal, jag tror dock inte på succe för en 7 kilos bebis - sorry...

Stadiga trikåsjalar är bl.a. den breda baby bundlern (babu), och sedan har det ju kommit en ny sjal från MaM också (bl.a bumbibarn.se har den) som ska vara lite extra stadig, har inte klämt på den dock så jag kan inte säga hur den är :lol:
Användarens profilbild
Av JITO
Oj, det verkar som att alla har olika åsikter om hur länge en moby wrap funkar. Jag är bara rädd att tröttna på en vävd för att jag inte fixar att knyta, då känns det bättre att köpa en moby och sedan köpa en vävd i så fall. Men om den då inte är bekväm så... hmmm

Är det bättre med en baby bundler? Den är ju inte så dyr den heller.

Sjalträff är nog jättebra, får se om det pasasr nån gång, då får man ju som sagt känna på tygen och se skillnaden.
Användarens profilbild
Av JITO
Tyvärr är vi lite upptagna denna månaden men sedan kommer jag gärna, vi bor i Krokslätt så vi bor väldigt nära Ica Maxi i och för sig, om det är i Mölndal ni menar.
Användarens profilbild
Av JITO
Hej allihopa igen

Jag såg att mobyn är 50 cm bred och babybundlern är 75 cm bred, har det någon betydelse? Är det det som gör bundlern lite stadigare?

Och sedan hade Mobyn avsmalande ändar vilket jag tycker låter smidigt, har det nån betydelse?
Användarens profilbild
Av Marina
ja, att den är bredare gör att den "håller" längre sedan är det lite tjockare trikå också :)

Avsmalnande ändar har väl "babun" också :hmm: eller?

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?