Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hmm, jag var på sjalträff i onsdags och fick lite hjälp (tack Alven :) ) med min nya ringsjal, men vi tyckte båda att det kändes lite osäkert när Tyko satt upprätt i den (ungen vill ju inte böja benen :wink: ).
Men nu har jag övat lite till och tänkte försöka ge mig på att lägga ut en bild.

Vad tycker ni, ser det ut som han sitter bra?
Det kändes bättre denna gången men jag vill ju vara sker, annars får han vara i halvvaggan (eller vad det hette).
Och jag veet det blev väl inte jättesnyggt men vi är nybörjare. :roll:

Bild
Användarens profilbild
Av Bina
Visst kan han sitta så en stund, de är ju ganska duktiga på att säga ifrån när de inte tycker om det längre ... jag har lite svårt att se, men kanske att du kan korva ner det vecket han har på ryggen till under rumpan/mellan knävecken.

Ha en mysig dag!
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag tycker faktiskt att det är lättare att bära på höften med en sån liten. barnet kan lättare få om bena runt bärarens kropp eftersom man är smalare på sidan än framifrån och då sitter barnet tryggt där det sitter. Men visst det är inte lätt att få till ringsjal på riktigt små bebisar.

Jag tycker förövrigt att det ser bra ut på bilden.
Av Petra
Jag gillade att ha den lilla i armhålan. Riktigt tajt mot kroppen på höften. Armen är fri men man håller endå om älsklingen.
Användarens profilbild
Av Kristina
Håller med Bina, det ser bra ut, men du kan testa att "korva" ner lite mer tyg i hans knäveck, så det blir en "djupare" påse för rumpan.
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Tack för era tips! :)
Jo, nu har vi testat på höften och det kändes lättare att få till det bra om honom, men däremot så lyckades jag inte få till det bra över axeln (och sen tröttnade försökspersonen och blev arg).
Men det kändes säkrare och jag tror att jag kan få till axeln lite bättre om jag testar igen.
Det blev likson löst vid halsen och hårt över själva axeln så att om jag försökte lyfta den så halkade tyget in mot halsen.
Hmmm jag får försöka igen.

Men hans huvud i armhålan? :shock:
Jag måste vara alldeles för kort för det (158 cm) för om jag skulle ha hans huvud där så skulle nog hans rumpa få vara i höjd med mitt lår. :D
Användarens profilbild
Av mallinpallin
- Kristina, måste bara tacka för sjalen igen, den är toppenfin! :D

- Tabby, tack för länken, nu skall studeras!
Användarens profilbild
Av Alven
Det ser mycket bättre ut än i onsdags! Då var ju ungen rak som en planka :) Fast han var ju inte så sugen på att åka sjal över huvud taget just då iofs... :D Nu tycker jag att det ser helt ok ut, men som de övriga säger kan du ju korva till underkanten lite under rumpan...
Användarens profilbild
Av Helena
Det är lite fiffel med ringsjalar. När jag tycker att det känns för hårt och spänt över axeln, lossar jag lite på sjalen vid ringarna, och sen spänner jag åt innersta kanten igen.
En sak som jag alltid måste tänka på själv, är att lyfta upp Miles ordentligt när jag justerar ringsjalen, annars så går det ju inte.
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Det gick toppen! :D
Först fick jag inte riktigt till det med vaggan och Tyko blev jättesur.
Sen lyckades jag med honom upprätt och han sov som en stock i sjalen större delen.
Fick en massa positiva kommentarer.
Vädret var toppen och allt var bara bra helt enkelt.

Visar en bild så att ni får se Karlskrona en vacker sommarkväll, och så oss förstås...

Bild
Användarens profilbild
Av Jennelii
Oj wow...jag trodde den var photoshoppad innan jag läste texten =)
Användarens profilbild
Av Tabby
Vad kul att det gick så bra. Himmlen är otrooolig ju :-)
Användarens profilbild
Av Anna
Härligt att det funkade bra och verkligen en underbar bild. Ser ut som ni hade tur med vädret.
Användarens profilbild
Av Alven
Härligt!

Vilken UNDERBAR bild, var är ni, Stakholmen? (jag saknar stan lite, men ibland ser vi sån himmel genom vardagsrmsfönstret vi också :) )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?