Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av hermana
Hejsan!
Jag använder min Moby Wrap (min första sjal) till bebisen, jag är väldigt nöjd med den (ibland känns det bättre ibland lite sämre men jag antar att övning ger färdighet med knytningen..). Men jag skulle vilja ha nåt som är enkelt (enklare) att ta på sej för att t.ex amma i 5 min (eller mer) om lillen har svårt att somna in. Om jag ska knyta på mej Mobyn så hinner han bli riktigt arg innan jag är klar. :oops: Dessutom tycker jag det blir för varmt och knöligt att gå med Mobyn färdigknyten -har man en 1 ½ åring att springa efter så håller man värmen ändå;)
Så, jag funderade ringsjal eller bärpåse? Tänkte köpa en begagnad då jag redan har köpt en Ergo och inte vill (fel ord-KAN) lägga ut mer pengar just nu på bärdon (allra helst inte som jag redan är sugen på en vävd sjal så om jag ska blidka maken till en sån får jag nog ligga ganska lågt med inköpen..) .
Tacksam för svar!! :D
Användarens profilbild
Av annalys
Många gillar ju ringsjal, men jag är inte 100% nöjd med min, tycker ringarna skaver lite ibland. Håller därför på och syr en bärpåse (gick fort att sy men den blev för stor, och jag har inte hunnit sy in den än). Vad jag förstår är ju skillnaden mest att bärpåsen inte går att justera, så man måste ha rätt storlek. Så på ett sätt är kanske ringsjal ett säkrare tips, det kan inte bli fel storlek.

Både ringsjal och bärpåse är ju lätt att sy själv, då kan man komma riktigt billigt undan med någon lämplig stuvbit.
Användarens profilbild
Av Lydia
Prova att sy en bärpåse! Det tror jag skulle passa er bra, och så är det gratis om man bara hittar en lämplig tygbit ;)
Användarens profilbild
Av jessicatja
Jag äääälskar mina ringsjalar :heart:
Har provat bärpåse en gång (säkert inte tillräckligt för att få till det) och tyckte det verkade urkrångligt :? Tyckte det var svårt att få i dottern. Hon blev arg = märkte säkert att jag inte riktigt visste vad jag höll på med :oops:

Vad jag gillar med ringsjalarna är just att man kan ha dem lite större när man tar i och ur barnet och att det sedan är så enkelt att dra till tyget så att bebben sitter ordentligt.
Av BumbiBarn
Jag säger som föregående talare; Jag ÄLSKAR mina ringsjalar! Av samma anledning, man kan justera storleken så himla lätt.

Ibland bär man en liten nakenfis på 1 år och ibland en unge med overall på 3 år... så det är smidigt att man kan ändra storleken så lätt.

/ Jenny
Användarens profilbild
Av marybell
Jag gillar bärpåsar mera, finns ingen risk att något skaver och har man rätt storlek så passar de alltid, desstorm kan man lätt ändra ställning på barnet, mage, höft, rygg osv. Men allt är ju fråga om smak :lol:
Av Pysselmaja
Har inte provat bär påse,men ringsjal är toppen!Man måste ju släppa efter tyget när man ska amma så att beben får bättre plats och komma i rätt läge.Iallafall när beben blir större.Det kan man ju inte med en påse.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?