Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Pyron
Ni som sytt egna velourbyxor till era barn har jag en fråga till.
Hur gör ni i midjan?

Är den mudd ni sätter eller har ni resår eller både och?

Alltså hur gör man?
Användarens profilbild
Av Buscilla
Jag muddar mina byxor. Muddtyg finns i tygaffärer. Jag mäter midja och tar ungefär samma längd. Beroende på hur bred mudd du vill ha får du dubbla den bredden (eftersom den viks på mitten). Sy ihop kortsidorna så att det blir en ring. Vik mudden på mitten med skarven inuti. Voila!

Undrar just om någon förstår min beskrivnig. Jag är dock lite stressad. Maken är nere i tvättstugan och kan komma när som helst och jag vill för husfridensskull inte hittas sittandes här :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av Pyron
Jag fattar. Kanon.

Tackar
Användarens profilbild
Av mejamy
Buscilla skrev: Maken är nere i tvättstugan och kan komma när som helst och jag vill för husfridensskull inte hittas sittandes här :roll: :wink:
Jag förstår preciiis vad du menar... :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Anna
Jag gillar mudd, men tycker det är lite knepigt att få rätt storlek då de ofta töjjer sig en del när man nålar och drar och syr i småbrallor. Så ibland sätter jag i ett resår i mudden om den blir för slapp, men målet är ju att det skall funka utan.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Mudd! Snyggt och mysigt för små runda barnamagar :D
Jag köper trikåtyg och viker dubbelt till mudd. (billigare än färdig mudd i tygaffären) Och så gör jag mudden dubbelt så "hög" som jag vill ha den. När byxan är klar viker jag ner mudden till lagom höjd. Det blir stadigt och bra. (nån som fattar vad jag menar? :roll: ) och så gör jag likadant till benavsluten också. Med långa muddar nedtill kan byxorna användas lääänge :wink:
Användarens profilbild
Av Buscilla
ZaZi skrev:Mudd! Snyggt och mysigt för små runda barnamagar :D
Jag köper trikåtyg och viker dubbelt till mudd. (billigare än färdig mudd i tygaffären) Och så gör jag mudden dubbelt så "hög" som jag vill ha den. När byxan är klar viker jag ner mudden till lagom höjd. Det blir stadigt och bra. (nån som fattar vad jag menar? :roll: ) och så gör jag likadant till benavsluten också. Med långa muddar nedtill kan byxorna användas lääänge :wink:
Det var ju preciiiiis det jag försökte förklara när maken var i tvättstugan :roll:. Var jag så otydlig :Hahaa:
Användarens profilbild
Av florin
Buscilla skrev:
ZaZi skrev:Mudd! Snyggt och mysigt för små runda barnamagar :D
Det var ju preciiiiis det jag försökte förklara när maken var i tvättstugan :roll:. Var jag så otydlig :Hahaa:
men jag tror inte ni menar samma sak... zazi gör den nog oxå dubbelvikt men även dubbelt så hög, den blir alltså fyra lager när manviker ner den...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?