Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av marybell
Min kompis har en bit tyg som ser fyrkantigt ut och som kommer från Bolivia, de bär barnen i dem....men jag undrar om någon vet hur 17 de knyter och om de kallas något speciellt? jag är så nyfiken :hmm:
Användarens profilbild
Av Kristina
Man viker den så den blir trekantig (alltså hörnen mot varann), sen her man barnet i och tar sjalen över axlarna och knuter en knut frampå bröstet. Hardcore-användare knyter inte ens en knut, utan kämmer fast sjalen under armarna typ. Det finns bilder nånstans, men jag ids inte leta dom nu.
Användarens profilbild
Av tinaw
I bärsjalsvärlden kallas det Peruansk knytning, men sjalen heter Manta eller lliclla (jickja). Ofta knyter man en knut i hörnet som är neråt, så det blir som en liten inbuktning där barnet kan sitta. Alltså, vik trekant, knyt hörnet neråt, sätt upp barnet och dra över axlarna men knyt framme på en gång, inget korsande eller bakom ryggen eller så.

I den här tråden finns bilder

http://www.thebabywearer.com/forum/show ... t=peruvian

och här

http://www.thebabywearer.com/forum/show ... ight=manta
Användarens profilbild
Av marybell
Tackar....visste väl att det fanns folk som visste här! :lol:
Användarens profilbild
Av Jennelii
Men vänta..hur då? Hur sitter barnet kvar? :hmm:
Användarens profilbild
Av tinaw
Som i en bärpåse eller kortsjal eller ryggsäck. För att knäna är högre upp än rumpan.
Användarens profilbild
Av marybell
Nu tror jag att jag fattat, tack för tipset om sidan Tina den var ju riktigt intressant :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?