Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Elna
Jag undrar vad man klarar att knyta med en ella roo med fransar som är 4.2
höftkryss?
ryggsäck?
lasso-ryggsäcksrepvarianten? (vad heter den)
ryggsäck m. tibetan?
och vad mer?
ja och så kan jag lista ut att man kan knyta vagga/vanlig höftbärning :roll: så smart är jag.
Har en 4.6 didymos och den är lite lång till vanlig ryggsäck, men den har ju snedställda ändar.
Tackelitack
Användarens profilbild
Av Elin G
Det beror på hur stor du är. Jag är 163 cm och väger 54 kg och jag kan knyta allt (utom wiggleproof?) med en 4,2. Jag får ha knuten på ryggen när jag knyter omslutet på magen, men det är helt okej, tycker jag.
Användarens profilbild
Av annalys
Jag har kapat min Hoppediz Rio till 4,1 m (jag är inte helt säker på exakta längden, jag klippte 50 cm från 4,6). Trivs bra med den längden.

Jag har i sommar knutit omslutet ryggkryss, ryggsäck (både tibetan och vanlig), dubbelt-X, och den räcker även till omslutet X fram med knuten på ryggen. Skulle även funka för bas-X, men jag trivs inte med knölen på ryggen, och höftkryss men då blir den nog väl lång, min 3,6 Hoppediz är lagom till det tycker jag.
Av Elna
det är ju en rakskuren 4.2 som jag talar om... de med snedställda (hoppis, didy mfl) blir ju i realiteten längre när man knyter med spetsarna, det var det jag var lite orolig för, eftersom den sjal jag spanat på att ha som "kort" långsjal är rakskuren med frans.
jag är ca 174 och väger väl 65 (på väg ned :wink: )
så på er verkar det som det kan knytas det mesta.
Har en hemmagjord som är 4.0 och den är rakskuren och den är lite kort till omslutet, knuten blir på ryggen och det blir inte lika stabilt som med knut på magen tycker jag, och så håller sjalen för färre in och ut tagningar av barnet om ni förstår vad jag menar?
Användarens profilbild
Av sacha42
är 1.63 lång och väger ..... :oops: lite för mycket

men jag kan knyta allt med min vårrand 4,2a utan problem.
Av anna m
Jag har en hoppediz delhi som är 4-4,1 m och jag kan knyta omslutet om jag håller in magen :-) men jag är 170 och väger tio kilo för mycket. Jag får knyta på ryggen förstås.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?