Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av jenni
har en bära barn knytsjal som jag bara inte får till.
lilltjejens huvud får inget stöd. jag får gå och ´stötta hela tiden och det hjälper ju inte när det gäller att ha båda händerna fria direkt.
försöker och försöker.
har ni några tips? :?:
Användarens profilbild
Av Tiz
Gör som Bissa säger och sy fast sjalringar på din BB-sjal så har du en bra ringsjal också.
Användarens profilbild
Av Anso
Om du knyter vagga så ska hon ju få stöd för huvudet också.
Eller försöker du ha henne mage mot mage, dvs upprätt?

Att göra ringsjal av Bära Barn sjalen är MYCKET vanligt eftersom det inte är så himla lätt att knyta den rätt, i alla fall om om är ny på det här med sjalar.
Som ringsjal är den fantastiskt bra, bättre och bättre ju äldre barnet blir.
Min Hanna, 2 år, bärs dagligen i ringsjal så det är lååååång användningstid på dem. :wink:
Av jenni
men jag gillar den och vill gärna få till den som den är. finns det ingen annan som använder den?
Av jenni
det är vagga jag försöker få till. men hennes huvud vobblar så att säga
Användarens profilbild
Av April
Ja, det är som sagt lite lättare om du gör en ringsjal av den... eller kanske en bärpåse.

En kortsjal är jobbig i början... Men om du övar , övar, övar - kanske du får in tekniken :-D Den är ju svår att justera - det är viktigt att man knyer den lagom hårt osv.

Hoppas att det löser sig!

Kram
Användarens profilbild
Av jag71
Gå på en sjalträff! Det borde finnas någon som kan hjälpa dig och så kan du ju kanske få kolla på någon omsydd bärabarn sjal (som blivit ringsjal) samtidigt som du kan prova en långsjal också. Många flugor i en smäll blir det! :D
Användarens profilbild
Av tinaw
Tänk på att knyta den så att sidorna är kortare och påsen djupare. I början kan det hjälpa att vika sajeln dubbel på längden först och sen knyta ihop den. Dra i vecket så att sjalen blir liksom "säckig" när du knyter, att det är kortare tyg i kanterna är i mitten. Kanske hjälper det dig att se hur en bärpåse är konstruerad? Den är större på mitte och kortare på sidorna, titta under knytinstruktionerna på sjalbarns förstasida.

/Tina
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?