Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lillan
Hej.. skulle behöva lite hjälp av er sjalkunniga.
Jag har nu en Moby Wrap, det är min första sjal och både jag och lilltjejen älskar den!
Nu är vi snart redo att ta nästa steg ;-)
"Har läst på" och jag är lite intresserad av en Mei Tai.. men det verkar finnas olika modeller av den också, eller?
Vad ska man välja?

/Lillan
Användarens profilbild
Av marybell
Det finns massor men jag håkller med om att axelband över axlarna och lagom långa remmar (så man inte får en massa rem över) är bäst. Sen nackstöd om det är en liten en...
Användarens profilbild
Av April
Jag fick precis en Collebri som jag är nöjd med. Min dotter är 2 månader.

Jag får ta in sittdelen lite - vika den lite så att den inte blir för bred. Jag får också vika upp "bältet i midjan/avbärarbältet" så att själva sittdelen blir kortare. När Ines blir äldre kan ajg vika ner "avärarbältet" och då kan jag använda den länge.

Jag tycker att det är bra med ett ordentligt huvudstöd... Kanske inte just nu - då hon är så liten att hon får stöd av själva ryggplattan - men senare så är det jättebra!

Bild

Kram
Av Lillan
Bissa skrev:
Lillan skrev:..verkar vara en djungel det här med mei tai.
Vad finns det egentligen för modeller?
Märkes mei tai:

babyhawk
colibri
kozy carrier
sköldpaddan
...

Sen finns det ju hemmasydda också. Flera här syr tex Nova tror också Knyttet & K Jag syr också men har för mycket att göra
Okej.. vet du vilken som är bäst i mitt fall? Min dotter är 4 månader och just nu bär jag i en Moby wrap och funderar på att byta till en Mei tai när hon blir tyngre. Än så länge är hon en lättviktare på strax över 5 kg.

/Lillan
Av Lillan
April skrev:Jag fick precis en Collebri som jag är nöjd med. Min dotter är 2 månader.

Jag får ta in sittdelen lite - vika den lite så att den inte blir för bred. Jag får också vika upp "bältet i midjan/avbärarbältet" så att själva sittdelen blir kortare. När Ines blir äldre kan ajg vika ner "avärarbältet" och då kan jag använda den länge.

Jag tycker att det är bra med ett ordentligt huvudstöd... Kanske inte just nu - då hon är så liten att hon får stöd av själva ryggplattan - men senare så är det jättebra!

Bild

Kram
Tack för att du la in en bild :-)
På din finns alltså huvudstöd? Eller finns det på alla mei tai?

/Lillan
Användarens profilbild
Av tinaw
Har du kolla på de som satsumo säljer? Supersnygga och med huvudstöd. Dot-e-dot tror jag de heter.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?