Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har fått hem en Ringo idag
men jag får inte till nån av knytningarna.

Läste svaren på Crappys ringsjal-posting samt Loomas och babybodens knytanvisningar men det hjälper inte.

När jag trär sjaländan genom ringarna blir det så knöligt och kanterna kommer inte att ligga vid utsidan hur jag än gör.

Min tremånadersknubbis kan inte hålla huvudet stadigt än, men verkar inte trivas i vaggan då han inte kan titta ut så bra där.

Mage mot mage med benen inne får jag inte övre kanten tillräckligt stramt och hans huvudet får inget stöd.

Mage mot mage med benen utanför trivs han bäst men har åkt ut genom att spjärna emot och sträcka sig. :shock:

Just nu verkar det ganska så hopplöst :cry:
Senast redigerad av cutypie den ons nov 08, 2006 18:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Har tyvärr inget svar att ge, jag hade samma problem som du :hmm:
Användarens profilbild
Av Aurian
Prova med att göra enligt stjärnbarns instruktioner: http://www.stjarnbarn.se/ringsjal.htm

Det är ganska viktigt att ha sjalen nästan helt åtdragen (bara lämna utrymme för barnet såklart) innan du sätter i barnet. Och ringarna ska vara ordentligt högt uppe, eftersom de kommer att sjunka ner en bit när du sätter i barnet och drar åt sjalen.
Se till att sjalen inte är snurrad någonstans, detta kan vara svårt att se vid ringarna med en helt enfärgad sjal, men det märks på att det blir svårare att justera.
När barnet sitter i så justerar du sjalen genom att lyfta upp barnet under rumpan samtidigt som du drar åt med andra handen, särskilt i kanterna.

Jag föredrar att ha en så liten med benen helt innanför sittandes upprätt mitt fram mage mot mage.
Av MariaL
Vad skönt att se att sjalen kommit fram :D .
Det krävs ganska mycket träning och svett :hopmad: innan man riktigt kommer på hur man skall få till det. Knyt instruktionerna här på Sjalbarns framsida tycker jag är bra.
Sen tycker faktiskt jag att det blev lite lättare då bebisen blev stadigare.

Maria
Användarens profilbild
Av cutypie
kajsa kavat skrev:
Har tyvärr inget svar att ge, jag hade samma problem som du
Hur gick det sen, såg att du har såld Ringon...

Froggie skrev:
Det är ganska viktigt att ha sjalen nästan helt åtdragen (bara lämna utrymme för barnet såklart) innan du sätter i barnet.
Tack för tipset, det ska jag testa sen, kanske att jag hade den för löst från början.

MariaL:
Åh sjalen är såå fin, det är ingen fel på den!!!
Tusen tack!
Maria skrev:
Det krävs ganska mycket träning och svett innan man riktigt kommer på hur man skall få till det.
:oops: Hrrrm, jag trodde väl att man bara kan sätta in barnet och så funkar det . :oops:

Marika:
Tack, jag såg ditt PM, ska svara dig så snart ja hinner...
Användarens profilbild
Av Aurian
Lycka till! Och som med allt annat -övning ger färdighet :wink:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
cutypie skrev:kajsa kavat skrev:
Har tyvärr inget svar att ge, jag hade samma problem som du
Hur gick det sen, såg att du har såld Ringon..
Alltså, jag tyckte det funkade bra så länge hon var riktigt liten och kunde sitta helt innanför med benen, men sen när hon liksom började ställa sig upp mot tyget så fick jag aldrig till det. Benen utanför blev inget bra eftersom tyget bara ville smita och inte alls gå knäveck till knäveck :roll:
Så till slut gav jag upp och sålde den :oops:

Men jag har tänkt att jag ska göra ett nytt försök snart nu när hon blivit lite större och stadigare...
Användarens profilbild
Av frida
Ge inte upp! :)
När M var så liten satt han bäst i mage-mage med benen utanför. Men, precis som redan skrivits, det behövs att sjalen är tajt runt er. När du sätter i barnet sikta på att barnets rumpa är mitt på tygbredden, då blir det ordentligt med tyg till en "påse" att ha rump och ben ända ut till knävecken i. Försök också få knäna högre än rumpan. Här inspirationsbild från galleriet :)
Bild
Användarens profilbild
Av naimiez
Så här sitter Theo ibland (han blir 3 månader på fredag). Man får se till att inte huvudet slänger hej vilt bara....Sitter i buddha (skräddare)

Bild
Användarens profilbild
Av cutypie
Tack :heart:
för alla era svar!

Jag har nu provat liite varje dag och det går bättre och bättre (dock beroende på lillens humör)

Buddha och japanskt ser också intressant ut, men jag har inte hunnit än sätta in mig i det.
Användarens profilbild
Av Annika80
frida skrev:Prova att bära japanskt också. Finns en jättefin bild på en morfar på dop som Miriel tagit men jag hittar den inte nu. Där är barnet ganske litet tror jag.
Japanskt med större barn:
http://www.faktisktpraktiskt.se/barinst ... index.html
Åh så visste jag inte att man kunde göra! Måste prova det imorrn.
Användarens profilbild
Av cutypie
Har testat lite här och där igen, och det blir bara bättre och bättre! :D
Från att vara livsrädd att han kunde ramla ut har jag nu blivit mycket coolare och använder sjalen allt oftere nu!

Tack för allt peppning, annars hade jag kanske gett upp :oops:
Användarens profilbild
Av tove79
Jag tyckte ringsjalen var toppen precis i början då Ivar kunde ligga i vagga. Sen hade vi en mellanperiod då han inte trivdes så ihopknölad men ännu inte var stor och stadig nog att sitta upp utan stöd för nacken. Men nu är ringsjalen åter poppis. Så kanske är du bara i ett trist mellanläge där en annan typ av sjal funkar bättre. Men så har jag heller inte haft tålamod att lära mig så många bärsätt med ringsjalen, nu är den ett perfekt don att ta till för snabb förflyttning utan tid att knyta.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?