Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sussi med Maja
Någon som sytt egna tygbindor? Vilket material är bäst att använda? Mönster, kanske :wink: ? (helst på svenska...)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Det borde väl funka bra att bara rita av en engångsbinda för att få mönster.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag har länkar till flera mönster på engelska på min hemsida. Knåpar även på ett mönster på svenska av egen modell när tiden och andan faller på, men så ska bindorna provas också, och det blir ju av naturliga skäl inte oftare än en gång i månaden :lol:
Av Sussi med Maja
Ok, mönstret var ju lätt att förstå, annars kan man ju såklart rita ett själv (tänkte inte på det :wink: ) men: Vad använder man bäst för material? Jag skäms, :oops: , men min engelska är verkligen as-dålig...
Användarens profilbild
Av tinaw
Till uppsugning har jag använt frotté + flanell, det tycker jag är bra. Sen har jag använt flanell eller microfleece till bindans ovansida, båda är bra men jag gillar microfleece bäst. Till undersidan har jag använt polyester-PUL, plastad frotté eller bävernylon med bomulls-sidan utåt. Bävernylonen är min favorit. Pul är bra. Plastad frotté blir lite tjockare och klumpigare än de andra.
Av Sussi med Maja
tinaw skrev:Till uppsugning har jag använt frotté + flanell, det tycker jag är bra. Sen har jag använt flanell eller microfleece till bindans ovansida, båda är bra men jag gillar microfleece bäst. Till undersidan har jag använt polyester-PUL, plastad frotté eller bävernylon med bomulls-sidan utåt. Bävernylonen är min favorit. Pul är bra. Plastad frotté blir lite tjockare och klumpigare än de andra.
Tack snälla!! Då ska jag försöka mig på det här projektet :) Jag är ingen världsmästare på att sy, men det ska nog funka.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?