Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Försöker knyta men det går verkligen inte!
Alltså jag fattar _hur_ man knyter men trots att nstruktionerna är lätta att följa får jag inte till sjalen. Knyter jag för löst så kasar den, knyter jag för hårt så får jag inte i tösen.
Hur pass hårt ska den vara egentligen? Hur högt ska krysset sitta på ryggen? Kan någon ge mig en riktigt utförlig beskrivning? Det är så mycket tyg, ska sjalen vikas först innan man lägger den över magen?

Vill ju så gärna kunna bära nu...

Hjälp mig!
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Hej!

Vilken knytning är det du försöker göra och vilken instruktion följer du?

Du ska inte vika sjalen dubbel innan du tar denrunt magen utan den ska bli som en kjol som du sedan kasar upp till midjan. Krysset i ryggen kan inte hamna på så många olika sätt men tyget skall vara utspritt över hela ryggen liksom. När det gäller hur hårt man ska knyta så brukar jag knyta lite hårdare än jag tror behövs och sätta i barnet. Kommer barnet för högt brukar jag lossa lite på knuten och liksom "skaka ner det lite"
Användarens profilbild
Av Helena
Hej!
Så här gör jag om jag ska knyta x-omslut 2 med en trikåsjal.
Leta upp mitten på sjalen (finns ju ett litet märke förmodligen) och korsa
sedan bak på ryggen, se till att sjalen inte snor sig, håll i kanterna på sjalen hela tiden. Det som jag tycker är viktigt är att smokingbältet är rätt tight hela tiden, det är ju det som håller uppe bebisen. Så dra åt det rätt ordentligt innan du fortsätter om du förstår vad jag menar. När du för ändarna under smokingbältet på framsidan kan du ha tyget rätt samlat över axlarna. Korset ska inte vara supertight för då hamnar bebisen jätte högt upp och du får ont i axlarna. Men man får testa sig fram för att få det lagom. När du satt i bebisen kan du se till att tyget på sjalen är spritt ut ordentligt över din rygg och dina axlar. Om du inte tycker om att ha så mycket tyg över axlar och armar, kan du vika upp det över dina axlar.
För mig hjälpte det när det kändes konstigt med min babybundler att tänka på att ha smokingbältet tight och korset lite lösare.
Om du vill se fler instruktioner, kolla t ex på www.stjarnbarn.se
Av Carro W
Glömd eju skriva att det är vaggan jag försöker göra (the cradle hold).

Jag trodde att tyget skulle vara ihopsamlat. Ska prova ikväll igen... Blir snart gråhårig...
Användarens profilbild
Av Helena
Vaggan lyckades jag aldrig med, jag tyckte det var svårt att få i barnet.
Det är lättare med knytningar där barnet sitter upp tycker jag.
Av Carro W
har nu lyckats fast inte riktigt med vaggan. Känns som mina bröst är i vägen... men iaf så provade jag den där bebisen sitter som i en babybjörnsele. skitbra! Tovisen sitter perfekt och trivs med det. Dock vet jag inte om det är för tidigt att börja ha henne så? hon är ju bara 3 eckor idag.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Carro W skrev:har nu lyckats fast inte riktigt med vaggan. Känns som mina bröst är i vägen... men iaf så provade jag den där bebisen sitter som i en babybjörnsele. skitbra! Tovisen sitter perfekt och trivs med det. Dock vet jag inte om det är för tidigt att börja ha henne så? hon är ju bara 3 eckor idag.
Ingen fara. Man kan bära i x-omslut/x-omlut2 från det att de är nyfödda.
Av Carro W
då vet jag :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?