Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Scilla
Jag har bestämt mig för att köpa en Ergo (eller ok, jag velar fortfarande en smula om jag ska vara snål och välja en Patapum istället nu när de också har huvudstöd, men i alla fall...) till min sambo i födelsedagspresent då han gillar att bära men tycker det är svårt att knyta långsjalen.

Jag har aldrig sett någon ergo i verkligheten så jag har lite svårt att välja färg. Den blå ser fin ut (nu menar jag de "gamla" färgerna, för det är väl fortfarande de som säljs här?) men på en del bilder ser den ut att gå åt lavendelblått och det känns väl inte riktigt som hans färg. Svart är ju garanterat neutralt men kanske lite tråkigt. Dessutom tänkte jag kanske köpa ryggsäcken till, och jag tycker det är opraktiskt med väskor som är svarta även inuti (för det är den väl?) då det är svårt att se vad man letar efter i den.

Så - nu undrar jag: Vilken färg tycker ni jag ska välja? Och ni som har ryggsäcken, är den bra som liten skötväska (fack, öppning etc...)? Och även: är det någon som vill argumentera för att jag ska köpa en Patapum istället? Vår som är bara tre månader än så länge, men stor och stadig så vi kanske kan börja bära honom i sele ungefär då hans pappa fyller år (mitten av juli). Är det någon skillnad på hur bra selarna passar små barn?

Oj vad långt det blev, hjälp mig nu att välja så jag slipper vela mer!! :D
Användarens profilbild
Av Annis
Jag har den blåa Ergon och tycker att den är jättefin. Jag tycker inte alls att den är lavendelblå utan mer nån slags jeansfärg. Den svarta är himla fin den med så det blir säkert uppskattat vilken du än väljer :)
Användarens profilbild
Av Mi
Jag har ingen av selarna men jag har provat båda. Tänkte bara berätta mitt första intryck av bägge selarna.

Patapumen (utan huvudstöd) kändes helt klart bättre än ergon. Ergon gick bort av 2 anledningar

1) Säkerhetsspännet var bara för krångligt
2) Gillar absolut inte folkdräktsbandet som finns på den

Sedan finns ju patapumen i fina färger också.

Äsch.. Lite svammel från mig :oops:
Användarens profilbild
Av marlene
Du kan ju om du vill köpa en svart sele och en blå ryggsäck som piffar till det...
Användarens profilbild
Av marlene
Eller köpa en patapum och en ergo rygga till
Användarens profilbild
Av Scilla
Ja alltså i tredje stycket ska det ju stå "vår son", men det kanske ni räknade ut själva 8)

Egentligen är väl de enda skälen att jag mer lutar åt Ergo i nuläget att den har en ganska stor ficka (extrablöja mm) samt att huvudstödet är sytt i tyg som skyddar mot solen etc, vilket inte Patapums i "mesh" borde göra. Men jag vet inte om detta väger upp det högre priset, särskilt som jag nog egentligen tycker att patapumen är snyggare då den är mer avskalad.. Det bästa vore väl om sambon fick välja, men jag vill ju överraska! (fast man kan väl byta iofs)
Användarens profilbild
Av Ia
Vi har precis köpt en blå Ergo och tycker den är snygg i färgen. Inte alls åt lavendelhållet utan jag håller med om jeansbeskrivningen lite. Maken gillade den men han sa "jaha, var det så lite tyg i den, då hade det ju inte gjort något om den var svart". Vi fastnade nog för den blå för att det var en lite gladare färg så här till sommaren.

Ryggsäcken har vi inte köpt ännu, men kommer nog att göra det. Det känns praktiskt att kunna bära med sig lite extrakläder till barnen och så i den. Jag tror inte den har några fack utan är bara som en stor påse. Öppningen är fast i storleken liksom men små barnkläder går ju ner utan problem.

Folkdräktsbandet är det en del härinne som sprättat bort utan problem, och det där säkerhetsbältet behöver man faktiskt inte använda om man bara ska bära en stund.
Användarens profilbild
Av Lingling
Vi har en blå ergo (jag vägrar svarta prylar) och den är som alla skriver åt jeansblåtthållet, inte lavendel - men det kanske kan varoera med batcher, annars är det nog återgivningen det hänger på.
Användarens profilbild
Av Tabby
HAr oxå en blå ergo. Jättefin. Den är inte lavendelblå.
Användarens profilbild
Av Allis
Så precis att verdandis.com har den nya modellen av Ergo men bara i svart.
Användarens profilbild
Av Ester
MEN har de nYA selar och nya prylar...och varför det nu då!??!?!?!?!??! :shock:
Användarens profilbild
Av marlene
Elin skrev:MEN har de nYA selar och nya prylar...och varför det nu då!??!?!?!?!??! :shock:
Ja precis, dom nya färgerna är ju urläckra. Jag skulle inte ha nått att byta min tegelröda mot en cranberry
Användarens profilbild
Av Scilla
Nya Ergon, är det inte den med det hiskeliga (tycker jag) fodret? Hur som helst, tack för alla svar, har inte alls bestämt mig ändå men nu vet jag i alla fall att den blå är en fin färg :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?