Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag börjar fundera på att skaffa en vävd sjal men vilken ska jag ha?
Längden är jag klar över att jag vill ha en ca 4.5 m lång.
Didy Till har jag tittat på, även Didy Lisa
Sen är Easycare Regnbåge ett alternativ men också Easycare Hav
Gillar också färgen på Hoppiz Montreal
Andra förslag mottages gärna.

Jag ska bära min son som just nu är 3 månader och väger ca 7 kg, men kanske även ibland min 3 åriga dotter som väger ca 15 kg.
Vill ha en sjal som känns fräsh i färgerna och gärna lite unisex i färgen.
Vill ha bra kvalitet på sjalen.

Själv är jag en svart tjej, i klädfärg alltså :wink: har mörkbrunt hår och *hostar* blek hy... Något enstaka par jeans finns i garderoben också.

Länka gärna in bärbilder på sjalarna, tycker det är svårt att se hur en sjal blir på bäraren när man bara ser ett tygprov.

Tänkte försöka göra ett väldigt välbetänkt sjalköp eftersom jag ska ha sjalen kvar länge !
Senast redigerad av aha den tor jun 23, 2005 00:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Anso
Didy Lisa är ju lite piggare i färgerna än Till som ser lite beskedligt diskret ut men som just därför faller t.ex min man i smaken.

Didy och Hoppis har avsmalnade ändar och då kan man ofta knyta xomslut på magen med dem men med min 4,7 Easycare som har raka kortändar så är det precis så att det inte går. (Man kanske ska ta och banta för att komma i sin bärsjal-"alla Andra" vill ju gå ner i vikt för att komma i sin bikini :lol: )
Senast redigerad av Anso den ons jun 08, 2005 09:40, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag kan inte hjälpa dig med bilder men gå in på http://www.didymos.de kan du klicka på sjalarna o se dem på bild med bärare + att de har fotogalleri.

Jag förstår lite vad du menar med diskreta färger men jag märket snabbt att det går lixåm inte det blir ändå så att sjalen syns mest !!!
För bäst resultat gäller det att köpa en sjal man trivs i o gillar själv !!! man lever med den på !!!!

Lycka till !!
Användarens profilbild
Av aha
trollmamma skrev: Jag förstår lite vad du menar med diskreta färger men jag märket snabbt att det går lixåm inte det blir ändå så att sjalen syns mest !!!
För bäst resultat gäller det att köpa en sjal man trivs i o gillar själv !!! man lever med den på !!!!
Jag har inget emot att sjalen syns, är inte blyg alls, men jag trivs inte i för skrälliga färger helt enkelt. Gjorde ju ett prov med riktigt färgad sjal och gillade det inte...
Bar min son i min svarta BaBu igår och alla tittade, folk vände sig till och med om efter oss (var på sommarlovsfest på barnens skola) och då var sjalen svart :lol:
Användarens profilbild
Av Tabby
Röstar på Lisa eller Regnbåge.
Användarens profilbild
Av Helena
Bild
Här är en bild på Didy Lisa från den där finska sidan med olika bärbilder.
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Bild

Hm denna är ju blå men kanske inte de färger du tänkt på. Tror att den finns i klarblå färg också på www.bebina.de eller om det var mörk blå färg.
Användarens profilbild
Av aha
Tack!
Just nu lutar det åt en Easycare Regnbåge, men jag ska inte köpa den än så jag har lite tid att fundera.

Gillar Bebina stjärntecken skarpt, men jag kan inte bestämma mig för vilket stjärntecken jag skulle vilja ha. Alla barnen och jag har olika så det finns ingen gemensam nämnare där inte.
Ni som har en sån hur har ni tänkt. Ert eget eller barnets stjärntecken?
Användarens profilbild
Av Tabby
Kan ju även tillägga att Hoppis Salzburg har en jättefin ljusblå färg i sig. :-)
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Hmm det blev väldigt enkelt för mig att välja Bebina för sonen och jag är födda med en dag emellan oss så vi är båda vattumän :D . En del som tänker köpa den har jag hört de ska ta sit eget stjärntecken eftersom nästa barn kanske inte alls har samma osv.....men samtidigt är det inget vi tänker på vi skulle ju lika gärna kunna ha ett annat. Det är ju mest ett fint mönster tycker jag. :roll:

Jag har hela tiden tänkt beställa sjal med lite fräsigare färger men i slutänden så kommer det alltid en "hyfsat neutral" sjal hem i brevlådan :roll: , vet inte varför. Men nu har jag bestämt att nästa sjal skall spraka av färg!!!! Om jag får köpa nån fler vill säga...... :shock:
Användarens profilbild
Av aha
Nu har jag beställt!
Kunde inte vänta längre, vill ju ha min fina sjal nu
Det blev en Easycare regnbåge 4,7 m och jag längtar redan efter den.

Har hittills burit i min moby och sonen som väger 7,5 kg redan (3½ månad) sitter inte helt stadigt i den så det ska bli skönt med en vävd sjal.
Längtar, längtar, längtar :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?