Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av LL
Funderar fortfarande på en röd sjal, fastän jag nu har en jättefin rosa didy Eva till låns över sommaren.

Undrar vad det är för skillnad på indio rubin och leo rouge (didy respektive stork). Ser på bilderna att det verkar vara skillnad i färg och vet ju att didyn är 50 cm bred och storken 70 cm bred.

Jag funderar på hur mönstret i väven skiljer sig åt mellan de olika märkena. Är mönstren vävda i en och samma trådfärg eller med kontrasterande trådar i? Vilken av sjalarna har mest framträdande mönster i väven?

Hur är stretchen i indio respektive leo?

Finns det någon som har provat både?
Användarens profilbild
Av Anso
Hej och hå!
Jag har haft en Didy Indio Rubin och har en Leo Marin, har bara sett Leo rouge i verkliga livet.

Didy Indio Rubin är fantastisk i färgen - mörkt hallonröd medan Leo Rouge är mer klarröd tycker jag. Didy Indio mönster är inte helt slättom du stryker över det med handen ochär mer lite tredimensionellt vävt med upphöjda och nedsänkta trådar eller hur jag kan säga, Leo Rouge är helt slät när man stryker över den.

Leo Rouge har ju två olika färger i sin väv medans Indio enbart har enbart små skiftningar av röda toner i de olika trådarna. Jag som inte brukar ha rött på mig utan älskar blått trivdes jättebra i Didy Rubin men hade nog inte känt mig så hemma i en Leo Rouge.

Leo sjalarna har något mer stretch i sig än Indio men Indion är jätteskön att ha på sig och är inte alls stum i tyget. I början så kan Didy Indio upplevas som sträv men jag vet att den blir mjuk och härlig efter användning och om man vill -lite mangling eller strykning.

Bredden - jag tror inte att Didy Indio är bara 50 cm bred men jag har ingen att mäta längre så jag kan inte svära på det men Katharina/Södertälje kan kanske mäta sin.

Var det till någon hjälp tro :?
Användarens profilbild
Av Helena
Didyn ska vara 65 centimeter, alltså något smalare än Storken.
Användarens profilbild
Av Ester
mätte just.. min stork inka är 69 cm och indio ribio didyn är 68 :wink:
Av LL
Den didy jag har nu (randig) är 50 cm bred. Eller har jag mätt helt fel? Sitter på jobbet nu så jag kan inte kolla. Hur kan det komma sig tror ni?
Sjalen är begagnad. Har didy breddat sina sjalar?
Användarens profilbild
Av Tabby
Min Didy är 65 cm.
Användarens profilbild
Av Helena
50 centimeter låter väldigt smalt.
Jag ska gå och mäta min.
Användarens profilbild
Av Helena
Katharina skrev:Didy indio 80 cm och katjan 76 cm, så ser det ut här hemma.

Jag håller med Anso vad det gäller skillnaderna på leo och indio. Jag tycker det verkar som om leon blir lite luddig efter ett tags användande.
Är din Indio tvättad?
Senast redigerad av Helena den mån jun 13, 2005 10:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Tabby
Katharina, ser den sliten ut snabbt (leon alltså)?
Användarens profilbild
Av Helena
Nu har jag mätt Didy Lena 65,5
Användarens profilbild
Av Tabby
Det luddiga går det ner om man stryker sjalen?
Min Didy är lite, lite luddig men nästan allt går ner när jag strykt den.
Användarens profilbild
Av Helena
Katharina skrev:
Helena skrev:
Katharina skrev:Didy indio 80 cm och katjan 76 cm, så ser det ut här hemma.

Jag håller med Anso vad det gäller skillnaderna på leo och indio. Jag tycker det verkar som om leon blir lite luddig efter ett tags användande.
Är din Indio tvättad?
Nej den är inte tvättad
Då måste det ju vara därför den är så bred, Didyn krymper ju vid tvätt.
Användarens profilbild
Av Anso
Min Leo är luddfri verkar det som men mjuk och go på ytan.
Av LL
att nu när jag kommit hem från jobbet och mätt min didy Eva så är den ca 65 cm bred. Jag måste ha fått det förra mätresultatet helt om bakfoten. :oops: Ursäkta att jag skapat ett visst rabalder med mina felaktiga uppgifter!

Tack till er alla, särskilt Anso, som svarat på mina frågor. Tack!
Användarens profilbild
Av Anso
En gör så gött en kan :wink:

Om du nu är i köptagen -vad blir det en röd Storksi eller Didy?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?