Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Seren
1. Måste man vänta tills barnet är så stadigt att det typ kan sitta själv innan man bär på höften (på detta viset då http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=24270 )? Då menar jag korta sträckor, eller hemma, istället för att bära på armen utan sjalhjälp.

2. Sonen är 14 veckor och vill se framåt, framåt, framåt. Således är det allt mindre poppis med vanliga mage mot mage. Buddha verkar klumpigt. Vad kan man göra? När är det dags för rygg? Han är ett litet kräkbarn, kräks de inte en massa när magen trycks mot ryggen (ser kräks i nacken på mig framför mig!!)

3. Är det lätt att knyta en "höftbärarknytning" med vanlig sjal eller är det absolut mest optimalt med ringsjal?
Användarens profilbild
Av Mia
Testa budda först, det är inte så klumpigt som det verkar!
Användarens profilbild
Av sus
Han behöver absolut inte kunna sitta själv för att bäras på höften, om du menar sitta själv på golvet. Egentligen räcker det med att han orkar hålla upp huvudet ordentligt. Jag bar Majken på höften i ringsjal från att hon var drygt 2 månader. Vilket som funkar bäst, ringsjal eller långsjal i typ höftkryss är nog väldigt personligt. Jag älskar ringsjalar och har aldrig fått till ett stadigt höft X med långsjalen, men jag vet flera som inte gillar ringsjalar alls och föredrar långsjalen. Det bästa är att du själv testar vad som funkar för er.
Användarens profilbild
Av April
Lilla Ines 6 veckor sitter redan på höften :-) Går jättebra - inga längre stunder då hon inte orkar hålla huvudet hur länge som helst - men kortare turer går bra :-)

Kram
Användarens profilbild
Av Seren
Tänkte försöka testa en höftknytning med Amazonas. Den är inte så jättelång. Lillen är ganska stadig, men om de somnar är de ju inte så stadiga i nacken... Så det är väl en knytning som passar bäst om de ska vara vakna och "vara med"?
Användarens profilbild
Av Helena
Tydligen så är det väldigt optimalt för små barns höfter att sitta på höften, eftersom det blir lagom mycket bredd mellan benen och de hamnar väldigt bra med höfterna. Men det kan säkert vara lite svårt för bäraren att få till det eftersom de är lite ostadiga och inte kan hålla sig fast själv som större barn gör, så det gäller väl att knyta bra och att stödja huvudet ifall det behövs.
Här är en bild som jag hittat på Storchenwieges hemsida, och det är nog en rätt liten bebis som sitter på höften.

Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?